sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 14 May 2013

13 MEI YANG KITA TIDAK TAHU !!! WAJIB TENGOK !! YANG DAP TAKUT !!!


DAP memang takut kalau kita bukak cerita ni. Mereka buat video, mereka buat cerita, spin fakta mengatakan yang tragedi 13Mei terjadi kerana Tun Mahathir dan geng2 berniat untuk menggulingkan Tunku Abdul Rahman, lalu untuk "memaksa" Tunku Abdul Rahman berundur, orang Umno buat rusuhan 13Mei.

Salah, salah, dan amatlah salah. Biasalah DAP ni, depa yang cipta sejarah buruk, lepas tu takut kita anak muda tau apa yang depa dah buat pada kita, pada negara ni. Neh aku nak cerita apa yang terjadi sebelum 13 Mei 1969. Mana2 buku keluaran SUARAM (Suara Anak Haram), Kua Kia Soong (Ahli PAP Singapura) takde pun cerita pasai ni, tapi aku akan cerita malam ni.

Lihat gambaq di atas. Siapa beliau?? Beliau ialah Encik Kassim bin Omar, seorang pekerja pilihanraya Umno. Dalam bab 7 bertajuk "Upacara Pengkebumian Pahlawan Merah", Tunku Abdul Rahman dalam bukunya bertajuk "13 Mei, Sebelum dan Selepas", menceritakan, pada 24 April 1969, 2 minggu sebelum hari buang undi, telah diserang di Jelutong, Pulau Pinang dan beliau dibunuh dengan kejam oleh ahli2 Parti Buruh. Badan beliau diconteng dengan cat merah.

Bagi mengelakkan timbulnya rusuhan kaum, kerajaan telah meminta keluarga si mati dan pemimpin Melayu di Pulau Pinang supaya BERSABAR dan tidak akan menyebarkan berita tersebut supaya komunis tidak dapat menghalang pilihanraya daripada berlangsung.

Aku menulis benda yang benar. Memang sejak peristiwa ni, orang Melayu jadi geram dengan kerajaan sebab terlalu berlembut dengan Cina komunis ni, dan di sini jugak parti DAP mengambil kesempatan, pukul canang, memainakn sentimen perkauman tanpa rasa bersalah.

Kemuncak daripada peristiwa ini ialah peristiwa hitam 13 Mei, dan surat terbuka Tun Mahathir kepada Tunku Abdul Rahman.

Sekarang bukan masa menyalahkan sesiapa. Dan aku percaya, orang2 Cina DAP juga tak berani nak mainkan sentimen perkauman macam ni lagi kerana depa juga dapat impak daripada peristiwa 13 Mei 1969, iaitu bisnes2 depa jahanam, kedai hangus, ranap. Depa pun merasai kerugian kerana peristiwa 13 Mei ini. Tapi ini tidak bermakna kita orang Melayu leka dengan depa, sebab SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU, SEJARAH MENGAJAR KITA SUPAYA BERHATI2.

Ironinya, gambaq PM Najib yang aku jumpa disimbah cat merah kat Kepong semalam, ialah tempat di mana bermulanya tragedi hitam 13 Mei 1969, apabila 3 orang pemuda Kepong telah menyerang mata2, berlaku tembak menembak dan salah seorang pemuda Kepong mati terkena tembakan. Pemuda yang mati inilah diarak dari Kepong ke Kuala Lumpur oleh Cina2 Komunis, dijulang sebagai "hero" dan DAP mengambil peluang menghidupkan api perkauman, seterusnya kemuncak kepada berlakunya peristiwa 13 Mei 1969.

Yang paling bodoh ialah DAP mempertahankan bahawa komunis ialah hero kerana berjuang untuk membebaskan negara, tapi bila aku tanya satu soalan, "Kalau betui komunis itu hero, kenapa depa bunuh rakyat sendiri, bunuh rakyat Tanah Melayu sendiri???

Melayu mudah lupa, Cina mudah lupa, TAPI TIDAK AKU!!!

1 comment:

Anonymous said...

Xfhm??

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive