sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 8 December 2016

Surat Jemputan Dan Surat Pembatalan Jemputan Dari Majlis Raja2 Kepada Tun Mahathir


Kecoh di Media Sosial apabila surat jemputan dan surat pembatalan jemputan kepada Tun Mahathir dari Majlis Raja-raja untuk majlis istiadat melafaz dan menandatangani sumpah jawatan oleh Seri Paduka Baginda Sultan Muhammad V yang di-pertuan Agong  tersebar dengan meluas. 

Ramai rakyat kecewa dengan tindakan pihak Majlis Raja-raja membatalkan jemputan sedangkan diawalnya jemputan sudah dibuat. 

Kemungkinan ada tangan-tangan hitam yang tidak mahu Tun Mahathir hadir di majlis itu. Institusi Diraja Negara telah tercemar dengan campur tangan politik kotor. 


Ada antara status dari Pro Najib menyatakan bahawa Tun M telah bersekongkol dengan DAP menyebabkan jemputan kepada beliau dibatalkan. 


Bagi penulis , tentunya Pihak Istana Kelantan sendiri tidak tahu menahu tentang perkara ini. Jika asalan DAP adalah penyebabnya maka amatlah sedih kerana parti apapun di Malaysia ini tetap rakyat Malaysia dibawah Naungan Yang Di-pertuan Agong dan pihak Istana tidak akan terlibat dengan masalah politik. 

Semua rakyat dan seluruh dunia tahu bahawa Tun M pernah memimpin negara selama 22 tahun dan bawa negara Malaysia begitu gah satu ketika dahulu di seluruh dunia. 

Kemajuan negara sepanjang pemerintahan Tun Mahathir juga amat membanggakan dari sebuah negara kecil yang tidak dikenali sehingga menjadi negara yang cukup dikagumi dunia satu ketika dahulu. 

Namun kini , jasa Tun Mahathir telah dibakulsampahkan kerajaan. Segala yang patut Tun Mahahir dapat telah ditarik balik oleh Kerajaan Najib. 

Tidak mustahil kisah pembatalan jemputan ini juga melibatkan kerajaan Najib .. Mana mungkin Istana mahu memalukan Institusi Diraja negara ini dengan bercampur aduk politik. 

Kami seluruh rakyat Malaysia yang amat sayang pada Sultan dan Agong amat berharap pihak Istana tidak membatitkan Politik dan perjalanan Istana. Sultan dan Agong tidak berpihak kepada parti politik kerana semua rakyat amat menghormati sistem Beraja Negara.

Daulat Tuanku 
Rakyat dan Sultan Berpisah Tiada 

1 comment:

PAK SUKIMAN said...

Maaf jika saya lancang ngeposting di blog tuan saya hanya mau curhat buat semua saudara TKI/TKW ....
saya Sukiman seorang TKI DI MALAYSIA
pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
gaji istri saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
kebetulan istri saya buka-buka internet Dan mendapatkan
nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran Toto/malaysia
angka yang di berikan waktu itu 4D
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
MBAH KASSENG
NO: 0853-4288-2547
thank's yg pux blog




POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive