sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 29 July 2016

Panas !! Orang Meninggal Dunia Bangun Semula Untuk Nyata Sokongan Pada Najib




Gambar seorang wanita, yang dakwa rakannya telah meninggal dunia tiga tahun lalu, muncul dalam akaun Facebook yang mempertahankan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Akaun media sosial 'Zunaidah Zain', yang menggunakan potret itu sebagai gambar profil, tidak lagi boleh didapati di Facebook.

Menurut screenshot daripada posting yang sudah tersebar luas itu, 'Zunaidah Zain' berkata rakyat harus menyokong pemimpin, dengan menggunakan hashtag #RespectMyPM #BelieveinPM itu.

Namun, seorang lagi pengguna media sosial menjawab bahawa gambar yang digunakan oleh 'Zunaidah' sebagai gambar profilnya sebenarnya adalah rakannya yang telah meninggal dunia.

"Gambar profile yang Cik Puan gunakan adalah gambar sahabat saya, Syuhada Baharudin. Beliau sudah kembali kepada penciptanya 3 tahun yang lepas," tulis Rita Abdul Rahim.

Semakan di media sosial menunjukkan gambar yang digunakan oleh 'Zunaidah' sepadan dengan gambar yang dimuat naik oleh Syuhada di laman Facebooknya.

Posting terakhir Syuhada di Facebook ialah pada bulan Jun 2014.

Malaysiakini telah menghubungi Rita untuk mendapatkan komennya.

Dalam perkembangan yang sama, jurucakap kumpulan belia, Challenger Syed Saddiq Abdul Rahman berkata ini bukan kali pertama akaun palsu diwujudkan bagi memuji Najib secara melambung.

Katanya, gambar pendebat negara, Mifzal Mohammed juga digunakan tanpa kebenaran.

"Gambarnya digunakan oleh pelbagai akaun (media sosial) untuk menyerang saya," kata Syed Saddiq di Facebook.

"Betapa bodohnya mereka? Adakah mereka benar-benar fikir saya tidak mengenai rakan-rakan debat saya?" kata Syed Saddiq yang dinamakan sebagai pendebat terbaik Asia.

Beliau juga memuat-naikkan screenshot 'Nazreev Najeeb' yang membidasnya di Facebook dengan berkata "minda kosong paling banyak membuat bising".

Gambar profil ‘Nazreev’ sepadan dengan gambar profile akaun Google+ pendebat UiTM, Mifzal.

Hashtag pro-Najib, termasuk #BeStrongPM, muncul di media sosial berikutan pengumuman Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat yang memfailkan tindakan undang-undang untuk merampas aset bernilai lebih AS$1 bilion berkaitan 1MDB.

DOJ mendakwa aset berkenaan dibeli menggunakan dana yang diselewengkan daripada 1MDB.

Antara yang dinamakan dalam saman sivil itu adalah anak tiri Najib, Riza Aziz dan rakan keluarganya, Jho Low.

Sumber malaysia kini.


P/s : berapa banyak Najib bayar orang untuk menipu rakyat dengan membuat akaun facebook palsu untuk menunjukkan sokongan pada beliau ? 

La sudah kantoi kerja2 orang Najib , sanggup berbohong pada rakyat. Heh 

2 comments:

Anonymous said...

Inilah MO JAMBAN plg. diGILAI si PENJILAT2 si DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN tu! Kan dia si PENJILAT si KETURUNAN PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD tu; bahkan di lapurkan oleh Razali dulu, TERORIS DAPJUBOQ BABI ni kononnya akan dpt. idea 'BERNAS' bila di JAMBAN! Dasar puak SETAN KANIBAL menJIJIKkan!

TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kenapa Razali TAK juga diSAMAN oleh si TERORIS DAPJUBOQ BABI yg. dpt. RASUAH HARAM JADAH dr. rejim TERORIS KANIBAL ISrael/ZIONIS aaahhh??!!

Itulah, bilalah juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si TERORIS ZIONIS DAPJUBOQ BABI berIJAZAH JAMBAN ni dapat RASUAH USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI ANJING yg. diKETUAI si Todi-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si TERORIS DAPJUBOQ BABI termasuk si TODI puaKA LENDIAQ JUBOQ BABI ni, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Patutlah NEGARA ISLAM kami ni sekrg. diCEROBOH terang2an oleh PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/IS(IS)rael!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

Jadi maknanya, kalau lu si PENJILAT2 si DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN boleh MENJILAT dgn. RAKUS si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH DAPJUBOQ BABI ni yg. dilapurkan akan dpt. idea 'BERNAS' bila di JAMBAN - maka JELAS sekali, lu ni semua PENYOKONG2 JAMBAN si madey HARAM JADAH tu!

Nek Tempoyak.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive