sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 25 July 2015

Penggantungan permit: The Edge akan ambil tindakan undang-undang


Kumpulan Media The Edge akan berusaha untuk menarik balik status penggantungan dua penerbitannya The Edge Weekly dan The Edge Financial Daily dengan mengunakan saluran undang-undang termasuk dengan membawa kes itu ke mahkamah.

Tindakan itu diambil susulan keputusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk menggantung permit kedua-dua penerbitan itu untuk tempoh tiga bulan berkuatkuasa dari 27 Julai ini.

“The Edge akan membawa kes itu ke mahkamah untuk menarik balik penggantungan tersebut,” kata ketua pegawai eksekutif Kumpulan Media The Edge, Ho Kay Tat dalam satu kenyataan hari ini.

Di dalam kenyataan yang sama, The Edge memaklumkan bahawa KDN, menerusi sepucuk surat, telah menyatakan laporan mengenai isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) oleh kedua-dua penerbitan tersebut ‘memudaratkan atau mungkin memudaratkan ketenteraman awam, keselamatan atau mungkin menimbulkan keresahan umum atau mungkin memudaratkan kepentingan awam dan negara.’

KDN turut memberi amaran bahawa sekiranya ia gagal untuk menghentikan penerbitan selama tiga bulan, ia akan menyebabkan permit penerbitannya ditarik balik.

Melalui kenyataan yang sama, Ho berkata beliau kecewa dengan keputusan itu.

"Kami tidak melihat bagaimana mendedahkan kes penipuan untuk menipu rakyat Malaysia berbilion Ringgit boleh ditafsirkan sebagai sesuatu yang menjejaskan kepentingan awam dan negara.

“Ini adalah satu usaha untuk menutup operasi kami dengan menutup mulut kami," katanya lagi.

4 comments:

Anonymous said...

aku bersetuju jika kes tersebut dibawa ke mahkamah. sepatutnya pehak kerajaan meniliti dan menyiasat isi kandunganya terlebih dahulu sebelum bertindak tergesa gesa. aku kira rakyat punyai hak untuk mengetahui perkara yang sebenar sapeti berbilion ringgit yang disalurkan kedalam akau najib. harap pehak berkuasa dapat menyiasat kesahihan dakwaan tersebut terlebih dahlu. menggantungnya bermakna pehak kerajaan memaksa rakyat menerima bulat bulat semua berita yang disiarkan oleh media perdana yang nyata berpehak kepada kerajaan sahaja.

jika pehak kerajaan terdesak menggantungnya, separuh dari separuh blog yang ada sekarang ini juga patut digantung kerana jelas memutarbelitkan isu sebenar

Anonymous said...

OI si anon 15.21, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO aahhh?!

PI MAMPOS lu kat JAMBAN TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Memang boleh MAMPOS si PENGKHIANAT-PENGKHIANAT NEGARA dari puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Patutnya PENGINTIPAN dan SABOTAJ oleh EJEN-EJEN TERORIS ni ke atas YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu dan 1MDB kita diSIASAT bawah AKTA TERORISMA oleh PDRM/KDN!

Dan mcmmanalah si TERORIS KAPIRDAJAL Anti-ISLAM/Melayu tony PUAKA-DAPBANGKAI tu boleh terlibat dlm. PACBANGANG tu - yg. patut diBUBARkan segera (lihat sitony puaKA ni jumpa BETINA S.Repot dan Justo tu di SingaPORK - di http://medan-info-kita.blogspot.com/2015/07/niat-ahli-ahli-umno-spesis-jemuan-mahu.html) ! Mcm. puak ni pula lebih BERKUASA dr. K’jaan – sekrg. nak panggil MARA pula berdasarkan repot media Barat/Zionis-KEPARAT juga! Seolah NEGARA ISLAM berdaulat kita ini serta IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu kena TUNDUK pd. REJIM/MEDIA-PENIPU Barat/Zionis dan puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - mcm. kita ni masih KULI depa – apa KEJADAHnya ni?!

Nek Tempoyak.

Quantum Metal Consultant said...

Isu 1MDB langsung tidak sampai ke akar umbi atau rakyat luar bandar. Malah mereka bukan sahaja tidak tahu malah enggan mendengar sebArang penjelasan yang di anggap menghasut.

GST juga diaNggap bukan beban sebaliknya mereka percaya pemberian BRIM akan meningkat di masa hadapan.

Najib Tun Razak adalah PM tetbaik setakat ini dan rakyat peRcaya jika PRU di adakan sekarang, BN akan sapu bersih semua kerusi.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive