sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 13 October 2015

Masyarakat dunia hilang percaya - Muhyiddin


MUAR - Malaysia sedang berhadapan dengan masalah besar apabila rakyat dan masyarakat antarabangsa sudah mula hilang kepercayaan terhadap integriti dan kewibawaan pemimpin di negara ini.

Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, mereka turut mempertikaikan tentang beberapa isu lain, termasuk skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), derma RM2.6 bilion, kepimpinan dan ekonomi negara.

Menurut bekas Timbalan Perdana Menteri itu, isu dibangkitkan itu telah menjejaskan integriti negara di peringkat global dan akhirnya memberikan kesan buruk kepada negara.

"Saya ada ramai kawan di luar negara dan mereka hubungi saya serta bertanyakan 'What is happening to Malaysia? (apa sudah berlaku pada Malaysia). Mereka mengaku sudah hilang kepercayaan terhadap Malaysia. Begitu juga apa yang diperkatakan oleh pemimpin kerajaan.

“Ini masalah besar kepada negara. Malah ketika di Jakarta baru-baru ini atas urusan Yayasan Kebajikan Golf Tan Sri Muhyiddin Yasin (TSMCG), saya turut diminta oleh tokoh perniagaan terkenal negara itu menceritakan masalah yang berlaku di negara ini.

Saya beritahu apa yang beliau ingin tahu kerana saya seorang yang bercakap benar," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Ketua-ketua Kampung Negeri Johor Kali ke-15 di Kompleks Sri Pekembar Pagoh, di sini semalam.

Turut hadir, Ketua Wanita Umno Bahagian Pagoh, Senator Datuk Noriah Mahat, Ketua Puteri Umno Bahagian Pagoh, Rohaizah Ahmad dan Pengerusi Persatuan Ketua-ketua Kampung Negeri Johor, Rosli Kasmin.

Muhyiddin yang juga Ahli Parlimen Pagoh berkata, suatu masa dahulu kejayaan dan kehebatan Malaysia dalam pembangunan, pertumbuhan ekonomi yang pesat serta kemasukan pelaburan berbilion ringgit sering menjadi topik perbualan masyarakat antarabangsa.

Namun katanya, apa yang berlaku hari ini sebaliknya, apabila ramai memperkatakan perkara yang tidak baik tentang Malaysia, seolah-olah sudah melupakan kejayaan negara sebelum ini.

Dalam perkembangan lain, Muhyiddin juga mahu rakyat memanfaatkan kemajuan yang dicapai di negeri ini kerana Johor telah banyak mengalami pembangunan serta perubahan pesat berbanding ketika beliau menjadi Menteri Besar Johor pada tahun-tahun 90-an.

“Saya mahu Johor bangkit membangun sebagai kuasa baharu, bukan sahaja untuk negara tetapi di rantau Asia Tenggara. Rakyat negeri ini semakin bijak dan mereka sentiasa mahu mengetahui masalah yang berlaku dalam negara.

“Johor adalah kubu kuat Umno dan BN. Kita mahu pertahankan negeri Johor jadi kawasan biru dan begitu juga dengan bendera Johor supaya terus berkibar megah," katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Kah kah kah, bekas pemimpin yg payah paham, boleh puji diri sendiri...

Memalukan..banggang...

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive