sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 25 July 2016

1MDB : Dunia Anggap Najib Penyangak - Mantan Duta US Ke Malaysia



JOHN MALOTT BEKAS DUTA US KE MALAYSIA ULAS MENGENAI DOJ DAN SAMAN CIVILNYA.

John Malott, dalam ulasannya menyenaraikan langkah-langkah selanjutnya yang bakal diambil oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat. Amerika Syarikat, dalam amalan dasar luar negaranya, tidak mendakwa seorang pemimpin yang masih memegang jawatan, melainkan melibatkan kes jenayah yang serius terhadap kemanusiaan seperti pembunuhan besar-besaran. Saya tertarik dengan pandangan beliau mengenai Rosmah sudah tidak dapat membeli barangan mewah kerana syarikat-syarikat berjenama tidak mahu dikaitkan dengan kegiatan pengubahan wang haram.

Pandangan John Malott sudah tentu membuat mereka yang berkuasa tidak dapat tidur dengan nyenyak. Ulasan beliau tidak boleh dipandang remeh kerana Mallot adalah bekas Duta Amerika Syarikat ke Malaysia.


ULASAN

Ada yang terkejut apabila saya mengatakan langkah kerajaan Amerika Syarikat menyita aset - kondominium, rumah agam, hotel dan lukisan — semuanya dibeli dengan wang yang dicuri daripada 1MDB dan rakyat Malaysia — hanyalah permulaan.

Betul. Banyak lagi yang akan berlaku selepas ini.

Selepas ini akan ada pertuduhan jenayah, besar kemungkinan membabitkan Riza Aziz dan Jho Low, kedua-duanya mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan Perdana Menteri Najib Razak.

Dalam pendakwaan jenayah nanti, akan disebut mengenai “rakan komplot yang tidak dituduh”, yang kini dikenali umum sebagai ‘Malaysian Official 1’. Apabila tidak lagi memegang jawatan, dia akan didakwa di Amerika Syarikat.

Berikut adalah beberapa pandangan mengenai apa yang bakal terjadi selepas ini di Amerika Syarikat. Kerajaan Amerika Syarikat telah menyita aset-aset berkenaan, atau meminta kerajaan-kerajaan lain, umpamanya Switzerland dan United Kingdom, supaya menyita aset-aset tersebut.

Sekarang anak tiri Najib, Riza dan penasihat yang rapat dengan beliau, Jho Low, sudah tidak boleh jual aset berkenaan atau cuba membawa keluar wang mereka dari Amerika Syarikat mahupun negara lain. Mereka sudah disekat.

Di bawah undang-undang Amerika Syarikat, langkah berikut yang boleh diambil oleh Riza, Jho Low dan lain-lain adalah cuba membuktikan di mahkamah bahawa aset-aset yang telah dirampas daripada mereka itu sesungguhnya dibeli dengan wang mereka sendiri dan bukannya dibiayai dana yang dicuri daripada 1MDB.

Mereka tidak akan dapat buktikan. Maklumat-maklumat yang dikumpul Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dan Jabatan Keadilan (DOJ) begitu terperinci lagi profesional.

Ada bukti lengkap, termasuklah transkip rakaman perbualan telefon Jho Low yang sudah panik dengan rakan-rakan perbankan beliau.

Terima kasih FBI dan DOJ, semuanya begitu jelas sekarang. Sekarang kita tahu dari mana datangnya duit itu. Ianya dicuri daripada rakyat Malaysia, melalui 1MDB.

Duit kamu, bukan duit kami.

Seperti yang dinyatakan berkali-kali oleh Peguam Negara Amerika Syarikat dan pegawai-pegawai lain, wang tersebut dicuri daripada rakyat Malaysia. Mereka adalah empunya aset-aset berkenaan.

Oleh itu, kerajaan Amerika Syarikat akan menyimpan aset-aset yang telah disita — hartanah, lukisan, hakmilik ke atas filem “Wolf of Wall Street” dan sebagainya — selaku pemegang amanah bagi pihak rakyat Malaysia kerana wang itu dicuri daripada mereka.

Aset-aset tersebut tidak akan bertukar milik menjadi kepunyaan kerajaan Amerika Syaikat.

(Ironinya, Peguam Negara Amerika Syarikat nampaknya lebih mengambil berat tentang kecurian ini berbanding dengan Peguam Negara Malaysia…)

Sementara itu, kerajaan Amerika Syarikat akan menyewa kondominium milik Riza di New York dan rumahnya di Beverly Hills. Ia akan mengambilalih pengurusan hotel-hotel di New York dan Beverly Hills yang dibeli Jho Low dengan wang yang dicuri itu.

Kerajaan Amerika Syarikat akan pungut keuntungan hasil jualan DVD dan hak siaran TV bagi filem “The Wolf of Wall Street”. Lukisan Monet dan Van Gogh akan dipamerkan di serata tempat supaya dapat dihayati semua orang. Begitu seterusnya.

Kerajaan Amerika Syarikat akan simpan semua keuntungan yang dipungut nanti selaku pemegang amanah bagi pihak rakyat Malaysia. Itu duit rakyat Malaysia, bukan duit kami.

Bagaimana pula dengan anak lelaki Rosmah, Riza?

Riza akan gelandangan. Kerajaan Amerika Syarikat sudah menyita semua rumahnya.

Untuk menyelamatkan syarikat dan filem-filem terbitannya (termasuk filem terbaharu mengenai George Washington, yang dibintangi Leonardo DiCaprio), saya menjangkakan Red Granite Pictures akan singkir Riza.

Maka, Riza juga akan menganggur.

Bilamana kerajaan Amerika Syarikat kemuka pertuduhan jenayah terhadap Riza (saya percaya ini akan dilakukan), ia akan memohon perintah mahkamah untuk merampas passport bagi menghalang beliau dari meninggalkan Amerika Syarikat.

Kedutaan Malaysia di Washington mungkin cuba gagalkan usaha kerajaan Amerika Syarikat dengan mengeluarkan passport dengan nombor baharu kepada Riza bagi membolehkan dia meninggalkan negara itu. Di kala itu, kita dapat saksikan kecekapan kerajaan Amerika Syarikat dalam mengesan rancangan ini.

Jika kerajaan Malaysia minta aset-aset yang disita itu diserahkan kepadanya, kerajaan Amerika Syarikat akan akur.

Tetapi, mahukah Najib buat begitu? Tidak. Jika Najib minta wang itu dipulangkan, ini bermakna beliau mengakui wang tersebut dicuri daripada dana pembangunan yang beliau sendiri kepalai, dan duit curi itu disalurkan kepada anak tirinya serta penasihat beliau, Jho Low, dan bahawasanya dia telah bertahun-tahun berbohong kepada rakyat Malaysia tentang perkara ini.

Sudah tentu beliau tidak akan buat begitu.

Pemimpin lain yang akan menggantinya sebagai Perdana Menteri selepas ini yang akan minta wang itu dikembalikan.

Lagipun, kenapa pula Najib mahu wang itu dipulangkan, padahal dia, keluarga serta kroni-kroni beliau sudahpun dapat - atau sudah belanja wang tersebut?

Paria antarabangsa.

Dari sudut pandangan antarabangsa, Najib sudah habis. Dia sekarang adalah paria antarabangsa. Dunia anggap beliau penyangak. Dia seorang penipu. Dunia tidak mahu lagi ada kaitan dengannya. Dia tidak diterima di mana-mana. Apabila beliau berucap di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu musim luruh nanti, hanya 30 orang akan ada di dalam dewan, kebanyakannya dari Malaysia.

Pemimpin-pemimpin lain akan berasa malu dilihat bersama beliau, berjabat tangan dengannya, bergambar dengan dia.

Rosmah pula akan mendapati kemudahan kredit beliau di Hermes, Tiffany dan tempat-tempat lain disekat. Kedai-kedai mewah kini tahu wang itu bukan miliknya. Ia dicuri daripada rakyat Malaysia. Mereka tidak mahu bersubahat dalam skim pengubahan wang haram antarabangsa. Mereka mahu lindungi reputasi masing-masing.

Beginilah tindak balas dunia. Tetapi, bagaimana pula dengan reaksi rakyat Malaysia? Adakah Najib akan terlepas begitu sahaja di Malaysia?

Saya khuatir jawapannya, ya. Jika begitu, ia bermakna Malaysia kini Mugabe-Land.

Ketua Polis Negara berkata kerajaan Amerika Syarikat tidak pernah mohon kerjasama kerajaan Malaysia dalam siasatannya. Sebaliknya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan FBI mengakui kedua-dua agensi telah berkerjasama dalam siasatan tersebut. Ketua Polis Negara tahu perkara sebenar tetapi mengapa beliau kata sebaliknya? Kenapa beliau berbohong?

Peguam Negara Malaysia pula berkata semua ini hanya spekulasi serta kiasan, dan tiada bukti dalam dakwaan kerajaan Amerika Syarikat. Namun begitu kerajaan Amerika Syarikat telah menfailkan bukti-bukti yang lengkap lagi profesional setebal 136 muka surat kepada mahkamah. Semuanya tersedia untuk semakan Peguam Negara Malaysia. Sebaliknya, kenapa beliau bertindak mencela kewibawaan kerajaan Amerika Syarikat?

Kenapa beliau berbohong?

Selagi Ketua Polis Negara dan Peguam Negara Malaysia terus menidakkan kebenaran walaupun begitu banyak fakta telah dikemukakan, kita tahu haluan tujunya.

Begitu pelik sekali kerajaan Amerika Syarikat — FBI dan Peguam Negara Amerika Syarikat — pula buat kerja yang sepatutnya dilakukan oleh Ketua Polis Negara dan Peguam Negara Malaysia.

Seperti kata Peguam Negara Amerika Syarikat, (Loretta) Lynch, ini duit rakyat Malaysia. Bukan kepunyaan rakyat Amerika Syarikat.

Kami hendak pulangkan kepada kamu.

JOHN MALOTT adalah bekas Duta Amerika Syarikat ke Malaysia.

5 comments:

Anonymous said...

Dasar lu si PENJILAT Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!! Baik MAMPOS saja diSAMBAQ petir - JAHAT benaq artikel JUBQ BABI lu ni!

Si TERORIS PENDATANG BABIga JUBOQ BABI tu memang jenis LOYAR JAMBAN! Dasar si BETINA SUNDAL PELACUR ZIONIS HARAM JADAH - siapa lu nak sewenangnya GULINGKan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami dan NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni si BABIga oi?!

Maka ini semua pasal "REGIME CHANGE" yg. diKETUAI ZIONIS-IS(IS)rael yg. sudah MENGUASAI rejim2 US/BARAT!

Sebab itulah, TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu!

Tengok si puak TERORIS BerSHIT/PKRHOMO KEPARAT/DAPJUBOQ BABI ni semua yg. dapat RASUAH HARAM JADAH dari si-CIA-MOSSAD-IS(IS)rael/NED-SOROS JUBOQ BABI-PENYANGAK/PENYAMUN/PERASUAH/PEMBUNUH-no 1 - utk. mengGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kita, K'JAAN PERSEKUTUAN serta UMNO TERCINTA kita! PDRM patutnya siasat bawah AKTA TERORISMA - dan SPRM yg. MENCURIGAka tu; awatlah SENYAP aja psl. ni; GERAMnya aku! Lihat di -
http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

"Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

TAK ke MALUnya si PARIA ZIONIS malott JUBOQ BABI ni - patutnya dIHARAMkan masuk Malaysia SELAMANya kerana asyik nak MENGGERTAK negara ISLAM kami ni! Mcmlah kita, bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu nak TAKUT dgn. si PARIA ZIONIS HODOH mallot JUBOQ BABI ni!

Dan punya JIJIK lu dok SEMBAH undg2 negara Barat-si PENJILAT ZIONIS/IS(IS)rael yg. asyik SERANG dan BUNUH/ROGOL/ROMPAK umat Islam dgn. amat KEJAM dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Palestin/Afghanistan/Somali/Mali dsbnya - PI MAMPOS si PENGKHIANAT KITOL HARAM JADAH!

Kem. Luaq - beri AMARAN tegas pd. rejim-rejim Barat/ZIONIS serta FBI/CIA/US Justice Dept HARAM JADAH depa; sebelum nak asyik masuk campur hal ehwal DUNIA ISLAM, baik pi TANGKAP si TERORIS/PERASUAH/PEROMPAK/PEMBUNUH depa sendiri dr. si Zionis2 SOROS JUBOQ BABI/CIA KEPARAT/BETINA SUNDAL lynch ni – lihat bagaimana NGO-NGO yg. diTAJA si TERORIS2 NED-CIA/Soros ini memutarbelitkan isu ‘hak asasi, kebebasan dan demokrasi’ untuk mengHURU-HARAkan sesebuah negara, untuk digantikan dgn. rejim-rejim ANTI-BUMIPUTERA/ISLAM dan PRO-ZIONIS/IS(IS)rael/Soros; lihat di http://landdestroyer.blogspot.my/2011/04/exposing-international-arbiters.html, Exposing the International Arbiters , The corporate funded exploitation of freedom, democracy, and human rights, by Tony Cartalucci, Bangkok, Thailand April 10, 2011!

Yg. mana ini juga berdasarkan industri RASUAH BERATUS BILIION utk. industri senjata Barat/ISrael - apabila depa MENYERANG/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! DahlahTAK habis2 MEMBUNUH/MEROMPAK/MEROGOL umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

Dan lihat siapa PENGGANAS ZIONIS US Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK/PENGGANAS-no-1 dunia ni (juga lihat pertalian dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH- lepas tu K’jaan Switzerland juga nak MENYIASAT 1MDB kita; dasar si PENIPU nak MAMPOS!) ; di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

…..Who was George Soros?

….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

William Engdahl knows this to say about him:

“Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

“Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”

Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN: (Perenggan 1)

TAK ke MALUnya si PENYANGAK ZIONIS malott JUBOQ BABI ni - patutnya dIHARAMkan masuk Malaysia SELAMANya kerana asyik nak MENGGERTAK negara ISLAM kami ni! Mcmlah kita, bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu nak TAKUT dgn. si PARIA ZIONIS HODOH mallot JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN 2: (Perenggan 1)

TAK ke MALUnya si PENYANGAK ZIONIS malott JUBOQ BABI ni - patutnya dIHARAMkan masuk Malaysia SELAMANya kerana asyik nak MENGGERTAK negara ISLAM kami ni! Mcmlah kita, bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu nak TAKUT dgn. si PENYANGAK ZIONIS HODOH mallot JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

77777 said...


KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4D/ angka [] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi AKI ALIH,,di no (((_082==313==669==888 _)))insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 275 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya

tapi tidak ada satupun yang berhasil..



KLIK DISINI 2d 3d 4d 5d 6d




Solusi yang tepat jangan anda putus asah... AKI ALIH akan membantu

anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:

butuh angka togel 2D/ ,3D/, 4D/ 5D/ 6D/ SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO

MAGNUM / dijamin

100% jebol

Apabila ada waktu

silahkan Hub: AKI ALIH DI NO: (((_082==313==669==888 _)))


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D/


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/6D/



ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/6D/



ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/ 6D/



ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D 6D/








الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل










POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive