sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 24 May 2012

PART 1 : 2009-2010 KERANA DAP 18 RIBU MELAYU PENANG KELUAR PENANG

PART 1 : DAP PUNCA MELAYU MEREMPAT KELUAR PENANG!!



Kali ini aku nak cerita tentang nasib orang Melayu di Pulau Pinang setelah Dap memerintah Pulau Pinang.

Pru ke 12 pada 2008 telah menjadi detik hitam buat orang Melayu di Pulau Pinang. Jumlah peratus penduduk Melayu di Pulau Pinang adalah 42 % berbanding cina sebanyak 40 %, tetapi semasa PRU ke 12 dulu, oleh kerana sedikit kesilapan sendiri Melayu hilang segalanya di Pulau Pinang. 

Peratus keluar Melayu keluar mengundi hanya 33% sahaja berbanding cina sebanyak 55% keluar mengundi. Jadi sejak dari itu DAP berjaya tawan Pulau Pinang dengan penuh kegembiraan atas tertewasnya banyak parti Melayu .
Selepas Kejayaan Dap di Pulau Pinang, Guan Eng telah memanggil kembali pulang 'pakciknya' Lee Kwan Yuew dari Singapura.


 Aku teringat satu artikal tentang kata-kata Kwan Yuew sehari selepas Singapura di tendang keluar dari 'TANAH MELAYU' katanya " saya akan menjadi Perdana Menteri Malaysia walaupun seminit. 

Lim Kit Siang pada masa itu telah menubuhkan DAP adik kepada PAP Singapura. Matlamat utama PAP jelas sekali mahu menawan Malaysia dengan mengarahkan 'adiknya' DAP untuk menjadi laluan kepada PAP kembali ke Malaysia. 



Selepas PRU 12 kita lihat dengan jelas, apa yang dap buat pada Bangsa Melayu terutama di Penang. Kedai dan gerai orang Melayu yang telah berpuluh tahun berniaga di Pulau Pinang telah di robohkan dengan kejam oleh DAP. Setelah di robohkan DAP menawarkan pula Restauran kepada peniaga Melayu dengan sewaan sebanyak rm 7000  hingga rm 10 ribu sebulan. Bagus memang bagus, tempat cantik, tapi persoalannya adalah peniaga ini mampu? kemana mereka harus berniaga lagi? selain mencari peluang baru.


Dap telah bermegah diri dengan membina rumah-rumah, banglow mewah untuk di jual dengan harga rm 500 ribu ke atas, tentunya hanya sebelah pihak saja yang mampu beli iaitu orang-orang cina. Orang melayu nak beli?, dengan pendapatan kasar rm 700 hingga rm 1500 sebulan adakah orang Melayu mampu? tepuk dada tanya akal.


Statistik jumlah orang melayu keluar dari Pulau Pinang dari tahun 2009 hingga 2010 sebanyak lebih 18000 orang Melayu telah keluar untuk mencari rezeki di Negeri lain dan membeli rumah di kawasan negeri lain, kerana harga lebih rendah berbanding di Pulau Pinang yang hanya di khaskan buat orang cina.



Melayu keluar atau di HALAU secara halus oleh DAP. Inilah yang kita bakal dapat. Semuanya dah hancur sekarang, jika kita semak siapa dan kaum mana yang beli rumah-rumah mewah ni, kita akan tahu apa cerita sebenarnya DAP. Tentunya mereka dah berjaya.

DAP ITU HARAM JADAH!!


No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive