sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 3 February 2015

Kesabaran Melayu Sudah Sampai Waktunya


Aku tertarik dengan kenyataan dari Facebook Ramesh Rao mengenai isu kenyataan Dato Seri Ismail Sabri tentang peniaga Cina. katanya :

Jika Kenyataan Ismail Sabri Dianggap Terlampau,Bagaimana Pula Dengan Fitnah DAP & PKR Yang Mendakwa 

1.BarisanNasional Pembunuh Teohbenghock ?

2.Kerajaan Barisan Nasional Kerajaan Berasuah?

3.40K Bangla Menangkan Barisan Nasional?

4.Najib razak Pembunuh Altantunya ?

5.300K Kaum India Dinafikan Hak Kewarganegaraan 

Dan Banyak Lagi Fitnah dan Hasutan Terlampau Terhadap Barisan Nasional.Malahan Mereka Masih Lagi Bebas Menabur Fitnah!!!

Aku tumpang bangga kerana orang seperti Ramesh Rao boleh berfikir mana yang baik dan buruk. Cukuplah kita rakyat Malaysia terutamanya orang-orang Melayu bersabar, akibatnya mereka ini naik TOCANG  dan pijak kepala kita. 

Mereka sudah bangga kerana boleh menguasai ekonomi dan perniagaan di Malaysia ni tapi mereka lupa kerakusan mereka ini membuatkan negara dalam bahaya 'perkauman' akibat dari perbuatan mereka sendiri .

Mereka marah bila rakyat Malaysia mula bercakap tentang isu ini terutama seperti keluar dari mulut seorang Menteri yang mempertahankan hak rakyat . 

MCA PONDAN 

Bagi aku MCA sekarang seperti PONDAN , mereka langsung tidak mempertahankan parti-parti komponen lain apabila diserang oleh DAP dan Pakatan Rakyat tetapi bila isu mengaitkan peniaga-peniaga cina ini mereka boleh pulak duduk semeja kononnya memperjuangkan nasib bangsa Cina !! 
  
Bagaimana nasib BANGSA MELAYU diperlakukan seperti di bawah ini ??


Dimana suara MCA membantu orang Melayu apabila diskriminasi KAUM berlaku dalam syarikat-syarikat milik KAUM CINA ? 

Jelaslah pada kita semua bahawa MCA ni tak punya nilai apa-apa buat rakyat Malaysia yang menyokong Barisan Nasional. Sama saja seperti DAP 

Ingatlah Melayu, mereka telah menunjukkan belang mereka apabila mereka berkuasa, cukuplah bangsa kita dipijak oleh mereka ini !! 

Penyatuan kita dapat menumbangkan mereka dan menundukkan sikap biaDAP mereka. 

5 comments:

Anonymous said...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.

Semutar Hitam said...

Pendapat aku, sekiranya komponen pecah..cina tetap bersatu bawah DAP..tapi klau kita berpecah, dengan sikap pentadbir yg aku benci..hg rasa nak jadi lagu mana?

Anonymous said...

DS Najib kena pastikan semua kawasan DUN atau Parlimen yang majoritinya Melayu (melebihi 50%) ditandingi oleh orang UMNO pada PRU 14. MCA ni tak berapa boleh percaya sangat terutamanya pada waktu krisis. Depa anytime boleh sokong DAP. Dasar musang berbulu ayam.

Anonymous said...

Cina mana sekalipun yg lurus cuma rambut mereka saja...hati tetap kominis. Padan dah muka melayu terlalu takut dan nak menghormati sangat kaum ni. Kalau melayu cakap sikit terus di cop radius dan PDRM terus kena panggil...CINA CINA dah lama dok hina melayu...kenapa PDRM senyap saja..bolih tolong bagi pencerahan sikit ke wahai YBhg Tan Sri KPN.

Anonymous said...

Cina mana sekalipun yg lurus cuma rambut mereka saja...hati tetap kominis. Padan dah muka melayu terlalu takut dan nak menghormati sangat kaum ni. Kalau melayu cakap sikit terus di cop rasis dan PDRM terus kena panggil...CINA CINA dah lama dok hina melayu...kenapa PDRM senyap saja..bolih tolong bagi pencerahan sikit ke wahai YBhg Tan Sri KPN.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive