sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 5 October 2015

Portal Berita Yahudi Puji Najib



Datuk Seri Najib Razak bersama Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu (kiri) di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York

Portal berita Israel, Time of Israel memuji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menyifatkan Najib bercakap sesuatu yang positif mengenai agama Yahudi dan menyifatkan Najib berbeza dengan beberapa Perdana Menteri Malaysia sebelum ini yang kuat mengkritik Israel dan yahudi.

Time of Israel mengulas ucapan Najib ketika Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Amerika Syarikat baru-baru ini.

"Berhubung dengan pertempuran yang berlaku di Masjid Al-Aqsa, Baitulmaqdis pada sambutan Rosh Hashanah pada tiga minggu lalu, saya menyeru kerajaan Israel supaya mematuhi prinsip etika tertinggi agama Yahudi dan mesej penting dalam kitab Taurat seperti rumusan pendeta abad pertama Sebelum Masihi, Hiillel,"

"Ketika diminta mengulas Taurat secara pendek, Hiillel berkata "Apa yang kamu benci, jangan lakukan kepada orang lain", kata Najib Razak dalam ucapan tersebut.

Najib Razak sebelum ini menulis perkara yang sama di Twitter beliau.

Portal Time of Israel menulis, walaupun ucapan itu berbentuk kritikan, ianya sangat ketara bagi seorang pemimpin Malaysia untuk bercakap perkara positif mengenai agama Yahudi dan mengiktiraf Israel sebagai "teman berbicara".

4 comments:

Anonymous said...

Dasr blgBANGANG-nak-MAMPOS-si PENJILAT-keturunan-madey!

YAB PM BUMPUTERA Islam/Melayu kita telah diPERANGKAP dgn. amat KEJI oleh TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO-RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1! Dan juga disyaki oleh si NYANYUK-GILA-KUASA madey-PENJILAT SOROS (dulu BERPURA benci konon) – bila media KEPARAT Malaysian InsiderBANGKAI BABI memFITNAH seolah YAB PM DS Mohd. Najib Tun Razak, apabila dari gambar pertembungan ini dan juga ucapan beliau mahukan perhubungan lebih baik antara umat Islam dan penganut Yahudi, seolah beliau MENGHALALkan rejim PENGGANAS ZIONIS ISrael, sedgkan PENGGANAS ZIONIS bertuhankan IBLIS, bukan mewakili penganut agama Yahudi [(ZIONISMA yg. ditubuhkan oleh Empayar ZIONIS Rothschild, adalah falsafah POLITIK yg. RASIS yg. berasaskan SATANISMA, yg. mengEXPLOITASI agama Yahudi untuk mencapai matlamatnya terutamanya MENJATUHkan Islam/umatnya serta Katolik/penganutnya, terutamanya untuk MENJAJAH/MEROMPAK Palestin dan seluruh Dunia Islam/Kristian, untuk menubuhkan SATU Kerajaan Dunia (atau“New World Order)].
Lihat PERANGKAP Zionis dan KULI-KULInya dr. puak TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI ke atas YAB PM kita ini! Di - http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/israeli-paper-praises-najibs-call-for-new-dawn-in-muslim-jewish-ties , Israeli paper praises Najib’s call for new dawn in Muslim-Jewish tie !

Aku syak “TIMING” masa keluaq YAB PM dari dewan di UN tu, SENGAJA diRANCANG dgn. amat LICIK utk. BERTEMBUNG dgn. SATANyahoo (“set up” in a TRAP), maka YAB PM dapat diFITNAH kononnya sedg. berjumpa/bermesra dgn. PENGGANAS PM ISrael ini!

Dan apalagi si PENJILAT-si madey, PerkasaBANGSAT pun pd. masa yg. sama yg. sungguh MENCURIGAkan ini, ambil pula peluang atas PERANGKAP ni utk. GERTAK dgn. BIADAP ke atas YAB PM kita; lihat MailBANGKAI BABI (yg. memPERMAINkan nama “Malay” sewenangnya tapi ANTI-ISLAM/MELAYU)! Di - http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/clean-up-your-act-or-we-will-support-pas-instead-perkasa-warns-umno, Clean up your act or we will support PAS instead, Perkasa warns Umno !

Nek Tempoyak.

Unknown said...

La hai...punya lah mencarut tak tentu hala. Dah kalau nak tau sila lah lihat ucapan netanyahu berkenaan iran. Dia bandingkan dengan malaysia. Sebijik mcm.akhbar tu kata. Yang tetiba abis semua kena maki tu nape?

Unknown said...

La hai...punya lah mencarut tak tentu hala. Dah kalau nak tau sila lah lihat ucapan netanyahu berkenaan iran. Dia bandingkan dengan malaysia. Sebijik mcm.akhbar tu kata. Yang tetiba abis semua kena maki tu nape?

Screen Doors Sterling Heights said...

Awesome bllog you have here

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive