sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 19 March 2015

HUDUD : PASMA Ikut DAP Atau PAS Kelantan ?


Aku tak terkejut kalau DAP terus maki hamun PAS apabila Pas Kelantan membentangkan Enakmen Jenayah Syariah II ( HUDUD) di Dewan Undangan Negeri Kelantan semalam tapi aku akan terkejut kalau PAS terus tunduk dengan desakan DAP.

Pimpinan tertinggi DAP akan mengadakan mesyuarat pada 23 Mac depan bagi menentukan hala tuju parti itu bersama Pakatan Rakyat (PR) selepas “ditikam dari belakang” oleh PAS Kelantan yang membentangkan enakmen hudud semalam.

Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan, Anthony Loke Siew Fook yang menyifatkan PAS sebagai pengkhianat itu berkata, mesyuarat jawatankuasa tertinggi (CEC) akan diadakan di Kuala Lumpur membincangkan masa depan parti itu terhadap PAS yang enggan mendengar bantahan mereka terhadap hudud.

"DAP menegaskan kami membantah sekeras-kerasnya tindakan PAS Kelantan yang mengingkari keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 12 Mac, 2015 dan ini adalah tindakan provokasi untuk memecahkan PR.

"Tindakan kerajaan PAS Kelantan membentangkan Enakmen Jenayah Syariah II (1993) 2015 di Dewan Undangan Negeri Kelantan pada hari ini satu keputusan yang melanggar Dasar Bersama PR dan mengkhianati konsensus Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat," katanya 

Sebagai orang Islam aku menyokong penuh atas pembentangan untuk melaksanakan enakmen Jenayah Syariah II atau HUDUD ini. Aku juga nak lihat sejauhmana kepimpinan PAS yang lain dan PASMA akan menyokong PAS Kelantan ataupun bersama DAP. 

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive