sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 1 August 2015

Jangan Salahguna Mimbar Masjid - @MukhrizMahathir



JERLUN - Imam-iman di negeri ini disaran agar menggunakan teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) agar ianya dapat mengelakkan daripada menjadikan masjid sebagai tempat politik.

Menteri Besar, YAB. Dato’ Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir berkata, peranan dan tanggungjawab imam-imam di negeri ini amat diperlukan dalam usaha bersama-sama menjaga kesucian dan kemurnian masjid.

“Kita tidak mahu masjid disalahgunakan dengan sewenang-wenangnya dan kerjasama daripada semua imam di negeri ini amat diperlukan dalam memelihara kesejahteraan masjid dan tidak menjadikannya sebagai tempat politik yang boleh menggugat keharmonian umat Islam,” jelasnya ketika berucap pada majlis penyampaian sumbangan kepada 30 masjid dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Hitam sempena bulan Ramadan yang diadakan di Masjid Ayer Hitam.


Dalam pada itu, katanya, Kerajaan Negeri melalui Jabatan Perdana Menteri memperuntukkan sebanyak RM1,000 kepada setiap masjid dalam DUN Ayer Hitam untuk menjalankan aktiviti keagamaan di sepanjang bulan Ramadan pada tahun ini.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive