sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 12 August 2015

Orang Keliling Najib Tidak Lagi Mampu Membantu - Rais


Pendekatan tradisional yang digunakan semasa berdepan dengan pelbagai isu luaran UMNO dilihat tidak lagi mampu mengubah persepsi negatif rakyat terhadap parti itu.

Penasihat Sosio-Budaya Kerajaan Malaysia, Tan Sri Dr. Rais Yatim berkata, penerangan yang diberi juga semakin lama semakin tidak berkesan selain tidak mampu meredakan ketegangan suasana dengan jawapan yang tidak memuaskan rakyat.

"UMNO telah menggunakan pendekatan tradisional berdepan dengan isu-isu luaran parti. Penerangan UMNO kini sudah tidak berkesan dan lesu sedangkan penerangan kerajaan pula tidak mampu meredakan suasana lantaran isu-isu yang dijawab dianggap tidak memuaskan majoriti.

"Lebih 2,000 pegawai Jabatan Penerangan tidak lagi diberi tugas penerangan bersemuka seperti dahulu. Kini mereka duduk di pejabat dan baca akhbar atau kadang-kadang memasang pembesar suara untuk orang kenamaan," katanya kepada Astro AWANI di sini hari ini.

Pada Rabu, Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed di dalam blognya berkata musuh utama UMNO kini bukan lagi Pakatan Rakyat sebaliknya unsur dalaman parti itu sendiri yang akan menyebabkan kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Jelasnya, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau parti.

Tegas Nur Jazlan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kini berhadapan dengan satu situasi yang begitu meruncing akibat terpalit berbagai isu melibatkan soal pentadbiran dan pengurusan kewangan negara serta isu berkaitan keluarganya.

BACA: Sifat bermuka-muka dalam UMNO bukan perkara baru, kata Nur Jazlan

BACA: 'UMNO lebih kuat jika ada ramai pemimpin macam Nur Jazlan' - Khairuddin

BACA: Tun M tak boleh paksa orang percaya pandangannya - Zahid Hamidi

Sebelum ini, bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menyifatkan, UMNO memerlukan lebih ramai pemimpin-pemimpin seperti Nur Jazlan yang berani bercakap mengenai kebenaran dan hakikat yang dihadapi parti hari ini.

Tegas Khairuddin, walaupun Nur Jazlan dilantik menjawat jawatan tertentu, kelantangannya itu dilihat sebagai luahan situasi yang berlaku di dalam parti sekarang.

Dalam pada itu kata Rais yang juga seorang veteran UMNO, Najib sendiri perlu mengambil langkah drastik dalam mengolah pendekatan baharu dalam pentadbirannya.

"Orang keliling Najib sudah tidak mampu membantu. Malah sudah ada naib presiden yang membawa suara tukar.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive