sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 5 August 2015

'UMNO bukan milik pemimpin, ia milik kita semua' - MB Johor



Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin mengingatkan kepimpinan UMNO untuk tidak berdiam diri kalau rasuah jadi budaya.

Menurut beliau, sekiranya amanah dikhianati, pemimpin dan ahli UMNO perlu bertindak sewajarnya.

"UMNO tidak lagi boleh hanya jadi pemerhati, bila bangsa masih bergulat dengan kemiskinan dan jurang keberadaan. Kalian tidak boleh berdiam diri, kalau rasuah jadi budaya atau misalnya amanah dikhianati," kata Mohamed Khaled di laman Facebooknya siang tadi.

Posting tersebut adalah petikan ucapan beliau semasa merasmikan persidangan Wanita UMNO Bahagian Pasir gudang pada Ahad lalu di Dewan MPJBT Jalan Gunung, Seri Alam, Johor.

"Suka atau tidak, kita kena terima hakikat, UMNO hari ini berhadapan dengan krisis kredibiliti yang luar biasa, bukan lagi krisis persepsi kini menular sebagai krisis kewibawaan, rekahan kepada kesatuan parti telah mula jelas kelihatan" katanya.

Mohamed Khaled berkata UMNO tidak boleh hanya membisu bila parti tidak lagi mengutamakan perjuangan bangsa Melayu tetapi digunakan untuk membela golongan tertentu atas nama kesetiaan pada parti.

"UMNO bukan milik pemimpin. Ia milik kita semua. Jawatan tidak ada turun menurun.

"Sudah sampai masanya UMNO bergerak ke hadapan. Lebih proaktif dan lebih dominan," ujar Mohamed Khaled.

Beliau menambah, zaman ini bukan lagi masa untuk mendewakan kepimpinan, malah sifat dan budaya feudal bukan budaya UMNO.

Beliau menegaskan bahawa budaya UMNO adalah tentang nilai-nilai yang baik, terpuji, luhur dan mahmudah.

3 comments:

Anonymous said...

PI MAMPOS POLITIK-'bangsa' Johor yg. sebenaqnya juga adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MEMECAHBELAHkan BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan UMNO keseluruhannya!

Itulah, patut diNYAHkan mana-mana si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT - esok mungkin si puak PENGKHIANAT yg. bukan main LANTANG lagi tu (tapi berpura-pura 'cool' dan setia) MELAGAkan pula YAB PM dan TPM baru kita! Tengoklah Um.kluang-BANGANG yg. bukan main ANGKUH lagi!

Tengoklah masa video terbaru tu yg. mana GENG dia sewenangnya SERANG reputasi YAB PM kita, dan video ni GANJILnya boleh dibiaqkan BERLELUASA, tanpa sebarang BANTAHAN dari si PENGKHIANAT ni - seolah tak habis-habis MENIKAM pula YAB PM dari BELAKANG! Sedangkan lihat KEBENARAN ini – di http://panggungopera.blogspot.com/2015/07/perkara-272-tsmy-jangan-buat-buat-tak.html , Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa! GANJILnya "link" ini tak boleh buka di Google mahupun Yahoo - tapi pergi ke blog Anak Seberang di http://panggungopera.blogspot.com/ - dan lihat bawah tajuk “ Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa!”

Tengok juga cara MY asyik cuba mengaitkan penggugurannya dgn. kritikan dia pd. IMDB kononnya - LICIK betul! Dan PENIPUANnya berterusan mengenai isu IMDB tu – lihat di http://riziqin.blogspot.com/2015/07/rahman-dahlan-dakwa-muhyiddin-yassin.html , Rahman Dahlan Dakwa Muhyiddin Yassin Berbohong Mengenai Buku Factsheet #FactCheck @mpkotabelud, Thursday, July 30, 2015!

Itulah si puak DALANG-DUA-MUKA PENGKHIANAT dan GENGnya takkan boleh dipercayai! Bukan main berlagak puak ni BERUNDUR secara terhormat; tetapi tak habis-habis nak SERANG YAB PM kita!

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Maka, SPRM/PDRM - tolong SIASAT!

Kerana HASUTAN si PENGKHIANAT ni lah, anak-anak MUDA amat BIADAP/BONGKAK PU Johor tu (apahal si mamat-kari-LIBERAL boleh DIAM aja?!) makin terlalu BERMEGAH dgn. sentimen keNEGERIan yg. MELAMPAU sampai identiti 'bangsa' Johor , dibiaqkan MEMIJAK identiti dan hak BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO keseluruhannya; yg. lebih penting diPERTAHANkan! Kat Barat pun, takkan ada politik-JAHANAM mcm. ni - pernahkan kita dengaq ada bangsa berdasarkan negeri cthnya 'bangsa' New York ("New Yorker" bermakna PENDUDUK New York; BUKAN bermakna 'bangsa' New York), mahupun adakah wujud 'bangsa' Washington, bangsa 'Queensland', bangsa 'New South Wales' dsbnya?!! Bahkan walaupun kononnya ada SATU bangsa Amerika (tapi selalunya utk.“White“ Americans), tapi yg. masih dipertahankan dgn. LANTANG adalah identiti dan hak BANGSA Bumiputera Amerika ("Native Americans") dan BANGSA-BANGSA lain yg. PENDATANG, yg. memang sebenaqnya semua masih mengikut KAUM iaitu African Americans, Arab Americans, Chinese Americans dsbnya!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Um.Johor terus nak KUTUK YAB PM kita kononnya tak dengaq cakap “akar umbi“ (akar umbi terutamanya anak MUDA KURANG AJAQ dari PU adalah!); baca ni lagi!

Apahal ni pula - DASYATnya?!! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/tmj-a-drowning-man-will-try-to-reach-and-hold-on-to-anything-even-faeces/ , TMJ: A Drowning Man Will Try To Reach And Hold On To Anything, Even ‘Faeces’, July 29, 2015, by admin-s: dan di http://www.malaysia-today.net/johor-crown-prince-posts-cryptic-message-on-facebook/, Johor Crown prince posts cryptic message on Facebook, July 29, 2015!

Ingat tak kisah bekas ASKAR kita, Prebet Adam dan adiknya, yg. sungguh malang itu dan sekarang Adam ini hidup MEREMPAT - lihat di https://www.facebook.com/kamalhisham.jaafar/posts/557888294318182?! Buka balik kes ni - kita nak tahu apa KEADILAN dan PAMPASAN keluarga Prebet Adam ni dapat utk. adiknya yg. sungguh MALANG itu!

Politik 'bangsa' Johor memang sebenaqnya adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu - dengan SATU identiti `BANGSA` Malayan (bangsa 'Malaysia' di zaman ini) - lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

Jadi baik RAKYAT Johor pikiaq betul-betul dgn. MATANG!!

Dan memang puak PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI si EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 sekarang tengah nak bangkitkan sentimen keNEGERIan untuk MEMECAHBELAHkan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO; terutamanya di Johor (yg. malangnya ada pemimpin-pemimpin tak SEDAQ DIRI/amat-BIADAP/BONGKAK-PEMUJA BUDAYA LUCAH OMPUTIH - dipengaruhi SingaPORK) dan Kedah!

Si PENDATANG KAPIRDAJAL TERRORIS-TERRORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, juga sedg. menggunakan strategi sentimen keNEGERIan MELAMPAU ini utk. MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dan baik SPRM buka juga balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk SingaPORK dan si PENJILAT si PENGKHIANAT Kedah tu (yg. bukan main lagi begitu galak dok raikan majlis harijadi si PENGKHIANAT ni dgn. BETINA-BETINA omputih berkostum termasuk yg. berbaju-ala-puak-SYAITAN)!

Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html:

Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

Nek Tempoyak.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive