sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 13 May 2014

13 MEI 14 : BN TERENGGANU PERLU BUBAR DUN SEBELUM TERLAMBAT @NajibRazak


13 MEI 2014 - MELAYU TIKAM MELAYU 


Setelah teka-teki mengenai jawatan MB Terengganu terjawab dan Dato Seri Ahmad Said letak jawatan , kini pergolakan Politik Terengganu memasuki fasa baru apabila Ahmad Said dan Adun Ajil , Ghazali Taib telah iystihar keluar Umno dan jadi Adun Bebas berkuatkuasa serta merta .




Apa yang lebih memeningkan ahli Umno dan rakyat Terengganu adalah di khabarkan 5 lagi Adun BN akan melakukan perkara sama meletak jawatan dan keluar Umno . Apj tak tahu apakah yang terjadi pada politik Umno Terengganu sehingga jadi sebegini.

Apakah perancangan yang di buat oleh Pucuk Kepimpinan Parti Peringkat Pusat sampai Umno Terengganu bagai tinggal 'Nyawa-nyawa Ikan' sekarang.

Apj rasa UMNO/BN Terengganu harus membubar Dun secepat mungkin untuk mengelak BN TUMBANG di Terengganu kerana kelemahan dan persengketaan sesama sendiri. Saat-saat genting sebegini Pucuk Pimpinan Parti harus bijak untuk membuat keputusan .

Di khabarkan Pas sudah memenuhi ruang Wisma Darul Iman sekarang untuk mengisytiharkan Kerajaan Baru . Bagi Apj sebagai rakyat , Apj kecewa dengan apa yang terjadi sekarang, kerana kuasa manusia hilang pertimbangan dan sanggup menjual maruah bangsa sendiri . Inikah sikap pemimpin yang di pilih baik dari mana-mana pihak yang bertelagah . Masa berkerja untuk rakyat hancur kerana ketamakan kuasa.

Apj merayu sekali lagi pada Pucuk Pimpinan Parti buatlah sesuatu sebelum semuanya hancur lebur .

3 comments:

Anonymous said...

BALAnya buat umat ISLAM/Melayu kalau Terengganu jatuh kat PRJAHANAM!

Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Haruskah ini titik permulaan??? Mungkinkah akan jadi realiti UMNO/PAS bersatu??? dan akan berlakulah Kerajaan Malaysia benar2 dikuasai oleh MP2 Melayu secara mutlak.......Alahuakbar3...

Anonymous said...

Kerajaan Terengganu harus bubarkan kerajaan.Rakyat tak mahu kerajaan gabungan UMNO dan PAS.Adakan Pilihanraya utk menentukan kerajaan baharu.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive