sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 24 March 2015

HUDUD : KIT SIANG AJAK AHLI PARLIMEN BUKAN ISLAM TUMBANGKAN PEMIMPIN ISLAM DAN MELAYU DI MALAYSIA ?




Terkejut aku bila membaca kenyataan Lim Kit Siang semasa beliau berucap di majlis makan malam DAP Bukit Bintang semalam. Kenyataan mahu pembentukan kerajaan baharu diantara ahli Parlimen Kerajaan (bukan Islam) dan Ahli Parlimen Pembangkang ( bukan Islam ) yang menolak hudud untuk menumbangkan ahli Parlimen Kerajaan (Islam) dan Ahli Parlimen PAS ( Islam ) yang menyokong HUDUD. 

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang seperti yang dipetik dari Roketkini.com mendakwa, kemelut BN dan PR semakin meruncing serta langkah untuk mengemukakan usul persendirian bagi melaksanakan hudud di Kelantan oleh Pas akan menimbulkan krisis Perlembagaan, khususnya jika Umno menyokong enakmen berkenaan.

“Jika enakmen hudud kerajaan Pas Kelantan diluluskan menerusi dua usul persendirian di Parlimen dengan majoriti mudah, pelaksanaan undang-undang itu akan bertentangan dengan Perlembagaan dan boleh dicapai di mahkamah kerana bertentangan dengan Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan berkenaan ‘Kesamarataan di sisi undang-undang’.

“Dalam senario politik baharu sedemikian, di mana Najib (Datuk Seri Najib Run Razak) mengumumkan sokongan Umno terhadap enakmen hudud Pas, mungkin tiba masanya untuk membentuk pakatan ‘Selamatkan Malaysia’ yang terdiri daripada Ahli Parlimen dari parti kerajaan dan pembangkang yang mahu mempertahankan Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang dengan seorang Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia yang baharu,” kata Kit Siang dalam majlis makan malam Ulangtahun DAP Bukit Bintang, malam semalam.
Dalam pada itu, beliau turut mencadangkan pelantikan perdana menteri baharu menggantikan Perdana Menteri sedia ada.


AKU : Gantikan Perdana Menteri ? Maknanya dari Ahli Parlimen yang bukan Islam
Jelasnya, perdana menteri baharu boleh dilantik dari mana-mana parti politik kerajaan atau pembangkang yang ada sekarang.

“Dengan mengemukakan rang undang-undang persendirian bagi pelaksanaan hudud tanpa mempedulikan sama sekali keputusan Majlis Pimpinan Tertinggi PR pada 8 Februari lalu bahawa sebarang rang undang-undang persendirian berkaitan hal itu perlu terlebih dahulu dibentangkan kepada majlis tersebut.

“Sebagai pelanggaran setelah Pas Kelantan melanggar Kerangka Kerja Dasar Bersama Pakatan dengan mengemukakan Enakmen Jenayah Syariah Kelantan yang kemudiannya diluluskan oleh Dun Kelantan, Pakatan seolah-olah tidak lagi wujud di mata Presiden Pas,” 

aku , apa yang dimainkan oleh Kit Siang ini sangat bahaya, walaupun beliau tidak mengeluarkan 'bahasa' yang kasar seperti pembentukkan kerajaan campuran untuk ahli parlimen yang bukan Islam dan yang menolak hudud. 

Kita semua tahu bahawa kesemua ahli parlimen yang dikatakan bakal menyokong sama ada dari PAS mahupun Umno adalah Melayu dan Islam jadi kenyataan KIt Siang ini adalah kerajaan campuran bukan Islam dan yang menolak hudud, maknanya disini adalah BUKAN ISLAM LAWAN ISLAM. ini bahasa kasarnya. 

Kenyataan ini tidak baik kepada kemakmuran negara yang terdiri daripada pelbagai KAUM dan AGAMA . Ini membawa maksud MENGHASUT dan rasis !! 

Siapa mahu bertindak ke atas LIM KIT SIANG ? Rakyat Melayu Islam atau pihak berkuasa ? 

4 comments:

Anonymous said...

Melayu dlm UMNO banyak yg pondan..telor besar dari batang..sebab tu jadi penakut

Anonymous said...

Adake batang lagi besar dari telur?

Anonymous said...

DAP memang anti-Islam dan anti-melayu, yang Melayu bodoh dan gila kuasa seperti PKR dan PAS sokong pasal apa, ada yang tahu syaitan pun nak pertolongan mereka. UMNO pula ikut rentak MCA sangat, maklumlah nak undi Cina, harap Melayu jangan undi UMNO.

Anonymous said...

Tak mungkin berlaku kerana :

1. Bumiputra Sabah sarawak akan hilang hak keistimewaan mereka apabila keluarga Lim celaka memerintah.

2. YDP Agong tidak akan membenarkan pertukaran kerajaan. DS Najib boleh membubarkan Parlimen untuk diadakan PRU semula. Semua kawasan majoriti Islam melebihi 50% akan ditandingi oleh orang Islam. MCA & MIC will be wiped out. PAS akan bergabung dengan UMNO di atas tututan Allah. Inilah masanya untuk melaksanakan Hudud. Kalau tidak bila lagi.

3. Akan terjadi perang besar apabila orang2 Melayu mengamuk.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive