sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 11 April 2013

OP DAULAT : VIDEO SEDIH TRIBUTE LAHAD DATU #PeaceSabah #Pahlawanku #ESSZONE #LahadDatu #OpsDaulat



Bumi Malaysia yang aman damai setelah era komunis berakhir kembali tegang dengan pencerobohan sekumpulan militan Sulu yang datang secara keras mendakwa Sabah milik mereka. Kepala militan ini adalah seorang lelaki tua yang mengaku Sabah adalah miliknya kerana dia adalah pewaris kesultanan Sulu. 

Keganasan mereka memaksa pihak berkuasa melancarkan serangan untuk menghalang mereka ini dari terus mengganas dibumi orang. Pihak keselamatan Malaysia telah mengadakan Ops Daulat dalam usaha memastikan pengganas militan Sulu ini lumpuh.

Setelah Ops Daulat berjaya menggempur penceroboh-penceroboh Sulu di Sabah, keadaan di Sabah mula kembali normal dan keselamatan rakyat di daerah-daerah yang terlibat mula terjamin semula.

Video dibawah adalah pengorbanan pejuang-pejuang Malaysia yang terkorban semasa menentang militan ganas dari Filipina ini. Jasa mereka terus dikenang sampai bila-bila.



Keadaan di Sabah sudah kembali tenang, yang ada sekarang hanyalah sejarah dan keperitan rakyat yang dilanda perang dengan militan Sulu ini.

Sekolah-sekolah dibuka semula, kerajaan bantu bina semula rumah-rumah yang musnah di Lahad Datu. Kerajaan Malaysia telah menubuhkan  ESSZONE iaitu memang untuk menjamin keselamatan Sabah dan  Malaysia pada masa hadapan.

Rakyat di daerah-daerah terlibat Ops Daulat mula kembali semula ke rumah masing-masing.Walaupun keadaan kampung halaman dan rumah mereka hancur kerana serangan ini tetapi peristiwa ini tidak melemahkan semangat mereka untuk memastikan tiada lagi pencerobohan militan ini pada masa hadapan.

Jom baca disini tentang keadaan terkini di  Sabah



Inline image 1

Salah satu keadaan rumah penduduk yang hangus dalam petempuran antara militan dan pihak keselamatan Malaysia.

Lebih lanjut baca DISINI  Kerajaan Malaysia akan menanggung segala kos baikpulih rumah dan kawasan yang teruk sewaktu perang melanda.

Paling best adalah DISINI 


Inline image 3


Inline image 2


Semoga tiada lagi serangan oleh militan Sulu selepas ini dan pihak kerajaan terus mempertingkatkan sistem pertahanan dan mengawal perairan Sabah dengan sempurna.

Anda boleh ikuti laporan OP DAULAT ini di laman web rasmi op daulat 

APJ : MALAYSIA AMAN DAN AKAN TERUS AMAN !!!!




No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive