sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 9 February 2013

GEMPAR !!! TUDIA YB PAS KUPANG YB JOE LARI !! HANG LARI BUAT APA JOE !!! JAWAB LA !!! #TUKARKEDAH #SAVEKEDAH



dah lama  aku tunggu dialog diantara penduduk dan pihak consultant di Kupang Baling. Sudah tentu YB Joe akan ada sekali untuk menyelesaikan masalah. Baca laporan cari blogger tersohor Baling si Kamera Kupang.

Seperti yang KK (Kamera Kupang) maklumkan berhubung sesi dialog disini yang berlangsung di Baling, tidak mendapat sambutan seperti yang di inginkan apabila hanya 15 orang sahaja penduduk yang terlibat HADIR. Selebihnya adalah kakitangan dari pejabat Perbadanan Menteri Besar, wakil Syarikat yang di lantik dan wakil PAS kawasan Baling. 

Dalam pada itu, KK hendak juga masuk untuk mengetahui butiran maklumat perbicangan dan sesi dialog tersebut. Tetapi KK dinasihatkan oleh "Ketua" untuk tidak menonjolkan diri dalam sesi dialog berkenaan. Bagaimana KK sempat meninjau dari luar Dewan dan sempat berbual dengan salah seorang dari mereka yang menghadiri majlis berkenaan.

Semasa awal sesi dialog bermula keadaan agak tenang dan berjalan lancar. Memasuki sesi soal jawab keadaan dalam dewan mula panas, Sahabat KK bangun bertanyakan soalan mengenai "pembalakan yang tidak mendapat kelulusan/permit dari Jabatan Alam Sekitar" Dengan berbekalkan surat serta kenyataan yang di keluarkan oleh pegawai JAS.



Apa lagi mulalah "goyang" dan tergagap-gagap wakil Syarikat yang di hantar oleh MB kedah menjawab. seterus wakil syarikat tersebut berjanji ("hmmmmm Janji lagi" kes geran pun tak selesai) untuk menyelesaikan permohonan serta mendapatkan kelulusan dari JAS.

YB Johari yang pada ketika itu, berada didalam dewan mula gelisah, apabila sahabat KK mula mempersoalkan beberapa dokumen yang dikeluarkan oleh pejabat YB Johari di Kupang dan juga tindakan pengusaha Balak yang meningkari peraturan arah JAS.



Apa lagi YB Johari mulai "Cuak" dan terus bangun dari kerusi dan berlalu pergi dengan alasan ada lagi Majlis yang perlu beliau hadiri.

Sambung baca SINI

Ha ha ha.. lari Cikgu Joe? Awat lari awal sangat. Selesaikanlah masalah rakyat tu dulu, nak lari buat apa. Patutnya dialog tu untuk selesaikan masalah geran yang tertunda setelah sekian lama. Bukannya dengan menjelaskan perkara tersebut dengan janji yang tak sudah.

Susah bila janji lama di sulam dengan janji baru. Namun itulah yang berlaku sekarang ni. Kerajaan Pas Kedah tak habis berjanji dengan rakyat. Contoh terbaik kisah di Baling ni la. Patutnya Cikgu Joe, selesaikan masalah geran tanah tu, sebab dia dah ambil duit.

Kalau tak boleh selesaikan, sekurang-kurangnya, bagilah duit tu balik. Ni tak, duit dah sapu, geran tanah atau nombor rujukan proses (pejabat tanah) pun takdak. Nampak sangat menipu!

Jadi apa motif Pas adakan sesi dialog semalam? Nak jawab kes janji lama dengan 'sambung kontrak' janji dulu dengan janji baru? he he.. biol punya Pas!

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive