sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 9 June 2013

LAKSANAKAN AKTA DERHAKA SEBELUM TERLAMBAT

Sekarang banyak kita lihat di media sosial terutama di facebook dan twitter ada rakyat yang cuba meruntuhkan sistem beraja di Negara ini.

Kita sedia maklum tunggak kedaulatan dan keutuhan Islam di Malaysia adalah dengan adanya sistem beraja yang telah lama digunakan.

Orang Melayu tidak asing lagi dengan Rajanya. Musuh-musuh Melayu juga telah lama mencari kelemahan orang Melayu sehinggakan ada kita dengar mereka sudah lama membuat sebuah pusat kajian mengenai kelemahan orang Melayu.

Jawapannya adalah jauhkan Melayu itu dari rajanya dan sekarang kita boleh lihat mereka telah membuat bermacam-macam perkara yang boleh menjauhkan orang Melayu dari raja.

Apabila ada cubaan untuk memisahkan rakyat dengan raja , kasih sayang rakyat dan raja maka tidak mustahil suatu hari nanti leyaplah institusi beraja di Malaysia. Maka tindakkan ini boleh merosakkan Agama Islam sebagai agama rasmi negara dan Raja sebagai khalifah atau ketuanya.

Kita dapat lihat bagaimana India dan China yang jatuh sistem berajanya dan digantikan dengan sistrm republik , belum tentu Islam dijadikan sebagai agama rasmi negara.

Jadi dengan keadaan penuh mencabar dan genting ini, dengan sikap segolongan pemimpin yang sering menyemaikan sikap perkauman dan gerakkan memburukkan sistem beraja seperti yang kita lihat di media sosial mereka tidak takut untuk menghina institusi beraja negara.

Hari depan kita makin dicabar dan keadaan makin mencabar, jangan sampai hancur segalanya baru kita hendak mula.

Akta derhaka harus di laksanakan agar semua bangsa di negara ini patuh pada raja dan negara.

Sejarah tidak pernah memadam ini adalah tanah Melayu yang beraja. Jangan sampai sejarah itu mengajar kita kembali untuk bersatu bilamana hak kita dan kedaulatan kita dipijak orang lain.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive