sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 21 June 2013

ISU SYIAH BERLELUASA , DIMANA MENTERI AGAMA ISLAM KITA ? @NajibRazak




Apj ulang video diatas untuk bersuara lagi tentang isu Syiah yang makin berleluasa di Malaysia ni .Kat Malaysia ni negara Ahli Sunnah Wa Jama'ah yang bermazhabkan Imam As-Shafie RA. Semenangnya Malaysia tidak mengiktiraf  Syiah kat Malaysia ni dan sesetengah negeri ,Syiah difatwakan sebagai ajaran sesat. 

Dalam rasa kerisauan akan berleluasanya Syiah di Malaysia dan yang terbaru mereka telah merasmikan markas Syiah di Klang, Selangor seperti video diatas, hati ni rasa terkilan dimana suara dan tindakkan pemegang amanah menjaga Agama Islam di Malaysia ni termasuk Menteri Agama Islam? Apakah tindakkan atau hanya memekak dan membutakan mata sahaja mengenai isu ini. 

Kali ini mungkin ayatnya agak menentang tapi tentangan ini untuk apa ? Untuk memastikan amanah dan tanggungawab yang diberikan itu dilaksanakan. Kita kena ingat betapa beratnya amanah untuk menjaga Agama Islam ini !! Kalau sesibukmana sekalipun amanah yang diberikan kena laksanakan tatkala Agama Islam diserang kiri, kanan , depan , belakang , atas dan bawah ini. Nak kata sibuk politik, pru dahpun tamat dan tanggungjawab dahpun diberikan. 

Tiada suara-suara besar yang menentang akan penyebaran syiah ni, ini baru kes syiah belum lagi kes lain yang melibatkan Agama. Siapa lagi nak bersuara dan bertindak ? Adakah nak minta ah chai atau mutusamy menolong kita untuk bertindak ? 


Gerakan Syiah Di Kedah -

Inilah dia wajah-wajah penganut Agama Syiah di PENDANG, KEDAH yang membuat laporan polis terhadap Ustaz Alaudin bin Dato’ Abu Bakar yang berani membongkar ajaran sesat Syiah di sana. penganut Syiah ni ibarat penganut Qadiani, semakin lama semakin membiak, lepas tu mula buat masjid sendiri, buat perkampungan sendiri, buat komuniti sendiri.

Kawasan kawasan yang dikatakan mempunyai pengaruh Syiah antara kawasan paling banyak menaikkan bendera hitam seperti di Kuala Kedah, Padang Terap, Baling, Jerai dan beberapa lagi kawasan kecil di Kedah..- Sumber FB 

Syiah di Malaysia dah berani menonolkan diri , kerana apa ? kerana kita tiada suara dan tindakan keatas mereka ? Penakut atau sibuk dengan hal lain sampai tanggungawab yang diamanahkan kita abaikan? 

Apj harap sangat pihak yang dipertanggungjawabkan termasuk Menteri Agama kita melakukan sesuatu bagi membanteras segala ancaman terhadap Islam di Malaysia ni. Jangan sampai amanah itu memakan diri kita sendiri sudah la. 

Politik-politik jugak jangan sampai politik itu membunuh kita sudah la no. 


No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive