sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 25 June 2013

PANAS !!! ISU JONKER WALK , DAP CUMA MAIN ISU PERKAUMAN !!! LAHANAT !!!!

Post Pic


13 tahun dahulu sewaktu Kerajaan Negeri Melaka melarang kenderaan memasuki jalan Jonker Walk kerana menjadikan kawasan itu sebagai kawasan membeli belah DAPlah yang pertama membantah katanya mengorbankan pengguna jalan raya dan mementingkan peniaga-peniaga cina di situ . 

Sekarang lain pula jadinya DAP menjadi hero selepas Kerajaan Melaka dalam mesyuarat exco telah memutuskan untuk menutup Jonker Walk kerana faktor menghormati kehendak rakyat,  kepentingan awam dan elakkan lalulintas kerana Jonker Walk terletak ditengah-tengah bandar . 

DAP terut mencanang cerita kononnyya Kerajaan Melaka ingin membalas dendam atas faktor kekalahan BN di bandar-bandar besar kepada DAP dan kekalahan bekas Ketua Menteri Melaka dahulu Datuk Seri Ali Rostam. Nampak sangat betapa rasisnya perkataan DAP dengan menuduh ini adalah balas dendam. 

Jonker Walk sememangnya dimanopoli oleh peniaga-peniaga Cina tapi penutupan ini dianggap satu perkara balas dendam oleh DAP walaupun ini kehendak masyarakat setempat. Dulu di Pulau Pinang , peniaga Melayu meniaga tepi lautpun kedai diroboh oleh kerajaan Pulau Pinang kenapa DAP tak jadi hero selamatkan peniaga-peniaga Melayu disitu ? dan apabila Jonker Walk ditutup hanya kerana peniaga-peniaga  Cina berniaga disitu merekalah HERO utama . 

Itulah sikap bermuka-muka DAP , semua yang BN buat tak betul dan mereka sahaja yang betul , kalau Melayu makan rasuah habis semua akhbar mereka melaporkan tapi berlambak-lambak cerita orang Cina beri rasuah dan makan rasuah satu habukpun mereka tak siarkan atau tuliskan. 

Kalau nak cerita bab rasis ni , tulis sampai esokpun belum habis, perkara pokoknya isu Jonker Walk ni adalah faktor menghormati pemintaan dan bantahan penduduk yang tidak mahu kesesakkan jalan raya berlaku di situ dan kita hormati segala keputusan yang dibuat oleh barisan exco Melaka .

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive