sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 9 December 2014

PANAS : 5 Adun PR Tarik Balik Sokongan Kepada Wan Azizah Di Dedah



Tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Parti Keadilan Rakyat dan dua ADUN DAP yang menandatangani surat akaun bersumpah telah menarik sokongan terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk dilantik sebagai menteri besar Selangor.

Anggota PKR yang digantung, Badrul Hisham Shahrain ataupun lebih dikenali sebagai Chegubard berkata ADUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar, ADUN Sri Muda, Shuhaimi Shafie, ADUN Batu Caves, Amirudin Shari, ADUN Kinrara, Ng Sze Han dan ADUN Bukit Gasing, Rajiv Rishyakaran merupakan ADUN yang menarik sokongan tersebut.

"Saya telah membuat laporan polis untuk mendapatkan pengesahan mengenai akuan bersumpah lima Adun.

"Akuan bersumpah ini menyatakan dengan jelas nama lima Adun Selangor yang mulanya dikatakan menandatangani surat sokongan terhadap Dr Wan Azizah, kemudiannya menarik sokongan tersebut," katanya kepada pemberita ketika membuat sidang media disini, hari ini.


Menurut bekas ketua cabang PKR Rembau itu sebarang tindakan disiplin sehingga kini masih belum dikenakan terhadap lima ADUN berkenaan meskipun telah menarik sokongan.

Katanya, tiada sebarang tindakan lanjut oleh pemimpin kanan parti meskipun salinan akuan bersumpah lima ADUN tersebut telah diterima pada 11 November lalu.

"Adakah PKR mengamalkan dua set undang-undang? Untuk biasa yang langgar arahan parti digantung dan dipecat tetapi untuk kelompok tertentu terus dilindungi?

"Akuan bersumpah ini menyatakan dengan jelas nama lima Adun Selangor yang mulanya dikatakan menandatangani surat sokongan terhadap Dr Wan Azizah (kemudian) menarik sokongan tersebut," ujarnya.

Chegubard sebelum ini telah digantung keahliannya oleh PKR berikutan didakwa telah mengeluarkan kenyataan mengenai parti kepada media.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive