sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 2 January 2012

KENAPA MELAYU KALAH??? KITA LUPA AKAN INI RUPANYA!!!!

Tahap Kesedaran Bangsa Melayu untuk Mengundi LEMAH berbanding Bangsa Cina!!!!!

contoh penang :

Dalam sibuk PAS menuduh UMNO sedang 'memperkudakan' agensi-agensi Kerajaan seperti SPR dan JPN, mari kita tengok siapa sebenarnya yang telah menggunakan sistem yang ada.
Sebelum dok sembang panjang, kita tengok FAKTA dahulu (bukannya Fitnah yang sering berada di dada Harakah dan Suara Keadilan).


Demografi Pulau Pinang:
Daripada statistik penduduk, 
Melayu = 42.05%
Cina = 40.92%
India = 9.67%
Lain-lain = 7.37%




PERSOALANNYA, KENAPA PENGUNDI CINA LEBIH RAMAI DARIPADA PENGUNDI MELAYU???


Daripada statistik pengundi,
Melayu = 33.63%
Cina = 55.05%
India = 10.85%
Lain-lain = 0.06% + 0.05% + 0.34%


Hebat gile DAP buat magik. Dalam nak hasut rakyat berhimpun dalam demonstrasi BERSIH 2.0, DAP berjaya men'cina'kan Negeri Pulau Pinang!
Kalau dah pengundi Cina banyak cenggini, 'kompom' DAP tetap berkuasa di Penang.
Kalau dah berjaya daftarkan pengundi sampai kalah bilangan Melayu yang patut jadi majoriti, KENAPA PEMBANGKANG MASIH NAK HASUT RAKYAT BERDEMONSTRASI?
BODOH SANGAT KA PAK LEBAI PAS SAMPAI TAK BOLEH PIKIAQ???
Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%

Jadi kesimpulannya sebenarnya tahap kesedaran bangsa kita untuk keluar mengundi adalah amat kurang dan bangsa lain terutama bangsa ina tidak akan membiarkan anak2 mereka tidak mendaftar dan mengundi !!! yg akan tertewas adalah BANGSA KITA SENDIRI  jika kita buat2 nampak !!!!  JOM MENGUNDI BANGSAKU!!!!!


kredit - bro asharudin loneranger maarof

7 comments:

Anonymous said...

Dalam pulau memang melayu sikit sebab semuanya dah kena halau ke tanah besar akibat dap beli tanah untuk pembangunan. kesemuanya tanah orang melayu. Melayu pula beli harga tanah mahal sikit terus jual dan akibatnya tanah tergadai...kebanyakan melayu dah pindah ke tanah besar dan majoritinya adalah cina di dalam pulau....

Average Joe said...

@ Anon 3/1/2012

Artikel di atas bukan hanya merujuk kepada komposisi di bahagian Pulau, bahkan statistik di atas ialah bagi seluruh NEGERI Pulau Pinang = Pulau + Seberang.

Ternyata bilangan penduduk Melayu mengatasi penduduk Cina sebanyak 1.13%, akan tetapi tak boleh salahkan faktor "kurang kesedaran mengundi" semata-mata. Kerana yang meramaikan Melayu di Pulau Pinang adalah anak2 rantau yg kebanyakannya berasal dari Kedah, Kelantan, Perak dan lain2 negeri. Kebanyakan anak2 rantau ini kalau sekalipun mereka adalah pengundi berdaftar, mereka menjadi pengundi berdaftar di tempat asal masing2 dan memilih untuk balik mengundi di tempat asal setiap kali pilihanraya. Sama juga halnya dengan anak2 rantau Melayu di Lembah Klang. Kalau dirujuk pasti % pengundi berdaftar Melayu di Selangor + KL jauh lebih rendah daripada % penduduk Melayu mengikut Banci Penduduk & Perumahan 2010. Ini baru mereka yg memilih utk kekal mengundi di tempat/negeri asal masing2.... belum kira lagi Melayu lain yg memang tak ada kesedaran demokrasi dlm ertikata sebenar. cakap berdegar-degar itu tak betul, ini tak betul rupa-rupanya berdaftar menjadi pengundi pun belum!

Walau bagaimanapun statistik penduduk daripada Banci merujuk kepada seluruh peringkat umur. Kalau dilihat komposisi mengikut peringkat umur, memang org Melayu mempunyai % yg lebih tinggi bagi penduduk bawah umur, kerana kadar kesuburan masyarakat Melayu yg masih tinggi berbanding kaum2 yg lain.

Anonymous said...

Tahniah..

Teruskan berbalah antara sesama bangsa dan agama.

Anonymous said...

kita mampu mengubahnya..

Anak Melayu said...

melayu harus bangun!!!!

Anonymous said...

kan DAP banyak membawa masuk orang cina nun dari negara besar tok moyang depa nu..jangan tak tau pulak..huhu

Anonymous said...

HAIYA,,PAADAN MUKA LU OLANG

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive