sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 17 January 2012

MISTIK!!! WAJAHNYA TIBA2 BETUKAR??? HANTU??? MANUSIA????

MISTIK!!!!! WAJAHNYA TIBA-TIBA BERTUKAR???? HANTU??? IBLIS????? 


Dimana ada festival Gay disitu ada Anwar Ibrahim




Anwar selalu memberikan syarahan mengenai liberty dimana-mana persidangan yang dihadirinyadan ia selari dengan isu yang di perjuangkan oleh kelompok LGBT di seluruh dunia. adakah Anwar merupakan duta LGBT?


Di mana ada majlis perhimpunan berkaitan komuniti LGBT di situlah nampaknya Anwar Ibrahim akan menampilkan diri dengan mengikuti pelbagai program lain.
Samaada kebetulan atau disengajakan hanya Anwar dan Azmin sahaja yang tau dan sudah pasti kak Wan Azizah pun mungkin terlepas pandang perkara ini.
Sebelum ini sewaktu festival gay Q Jakarta bermula awal Oktober,Anwar juga berada disana bersama dengan program kelompok islam liberal di sana. Secara
kebetulan di dalam kelompok islam liberal juga ramai yang datanganya dari jaluran LGBT.

Pada 18/19 Mac 2010 dahulu, Anwar juga di fahamkan berada di Kota London untuk menyampaikan syarahan berkaitan Pluralisme London School Of Ekonomic. Klik sini.
Adalah diakui kelompok Pluralisme adalah juga datangnya dari kelompok islam liberal dengan menjadikan tokoh Orientalis barat seperti Syed Hossien Nasr sebagai idola pegangan idealism masing-masing.
Namun dalam tempoh Anwar sedang berdiskusi di kota London tersebut, satu festival Gay juga turut berlansung dengan meriah di saat itu, Festival dinamakan London Lesbian and Gay Festival itu berlansung pada 17 hingga 31 Mac di ibu Kota di Britain. klik sini.
Dengan bertemakan Liberty dan isu hak kelompok LGBT di Britain, festival gay tersebut turut memperbincangkan perlbagai permasalahan di hadapi kelompok LGBT seluruh dunia.
Kehadiran Anwar ke London ataupun ke Jakarta dalam tempoh itu sebenarnya boleh dipersoalkan lebih-lebih lagi ucapan yang dilontarkannya juga tidak banyak lari dari tema yang selalu diangkat oleh kelompok LGBT di mana-mana program atau festival filem kelompok berkenaan.
Sebelum ini di Jakarta Anwar menyampaikan syarahan bertajuk kebebasan dan musuh-musuhnya, ucapan Anwar disitu sekiranya dirumuskan jelas menunjukkan beliau merupakan pejuang LGBT atau kata lain duta LGBT dikalangan orang islam .
Begitu juga dengan ucapan pluralismenya di London. Klik sini dan siniKey Word Anwar di kedua tempat itu ialah memuji secara melampau proses kebebasan di Turki dan Indoenesia di kalangan negara islam.
Kebebasan apa sebenarnya ungkapan Anwar tersebut? Adakah kebebasan berpesatuan kepada kumpulan LGBT , umum maklum kini komuniti LGBT di Indonesia jauh kehadapan berbanding komuniti LGBT Malaysia selepas pasca reformasi 1998. Atas nama kebebasan kerajaan republik Indonesia tidak boleh menghalang kumpulan LGBT atas alasan hak asasi manusia.
Begitu juga di Turki, masyarakat gay di Iraq dan dunia muslim timur tengah ramai menjadikan Turki sebagai tempat menjalani kehidupan kerana toleransi pinpinan kerajaan Erdorgan Turki.
Malah baru baru ini satu pindaan perlembagaan telah dilakukan untuk hak kebebasan berjaya dilakukan di Turki, sebagai syarat untuk menyertai kesatuan eropah telah dilakukan. Di Serbia rang undang-undang tersebut gagal dilaksanakan kerana mendapat bantahan rakyat Serbia yang bimbang akan menyebabkan penularan kumpulan LGBT di negara bekas kesatuan Yugoslavia tersebut. Namun di Turki ia berjaya di laksanakan kerana kemaruknya pemimpin inginkan kebebasan.
Mungkin inilah erti kebebasan pada Anwar Anwar sebenarnya, dari utara ke selatan beliau menjelajah dunia hanya tema inilah yang diucapkan, dan pendokong utamanya tidak lain merupakan Al Gore dan Mary Robinson yang keduanya merupakan pemimpin yang memahami permasalahan kelompok LGBT dan membawa suara LGBT ke seluruh dunia.
Hari ini kelompok LGBT menggunakan sloggan Liberty dan hak asasi untuk menyuarakan hak mereka sebagai minoriti jantina. Mereka menuntut hak sepertimana rakyat biasa lain dari menjadi pemimpin, perkahwinan, seksual dan hak disisi undang-undang.



sumber : Pochongmenulis.blogspot
   TMJ-Parliment FBII

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive