sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 11 February 2012

PEKERJA KFC MELAYU RASIS??? RASIS ITU MELAYU????

KES PEKERJA KFC BERGADUH DENGAN PELANGAN!! MELAYU RASIS???


mengadu pada DAP !! siapa DAP???



fakta kes


bahasa budaya bangsa, bahasa jugak boleh mencetus pelbagai perkara sama ada baik atau buruk....

pekerja juga ada hati dan perasaan.. jangan ingat kita ada wang kita raja segala raja..

bahasa juga membawa kepada malapetaka









aku tak mahu ulas tentang gambar-gambar ni kerana korang boleh faham apa yang aku maksudkan dengan bahasa. bahasa bijak atau binasa??

kerana apa perlu ajar orang muda seperti aku akan erti rasis, sedangkan orang seperti aku mahukan kedamaian di bumi bertuah ini... apa yang korang mahukan ??? kuasa??? kuasa atau duit boleh diberikan lesen untuk menghina atau memijak bangsa lain???



sepanjang hidup aku aku di perdengarkan dengan perkataan2 yang menghina bangsa aku!! aku juga manusia yang tak mampu melihat bangsa aku dihina, di maki, di pijak!!!

- siapa manusia yang kata MELAYU MATI??
-siapa manusia yang kata MELAYU MASUK HUTAN??
-siapa yang kata MELAYU BODOH KELUAR KL???
-siapa yang kata MELAYU HITAM METALIC???
-siapa yang kata MELAYU HARAM JADAH??
-siapa yang kata PERAK DARUL KARTUN???

kenapa rakyat seperti aku perlu di momokkan dengan semua ni????


rakyat seperti aku mahukan kedamaian, hidup aman damai dengan bangsa lain!!!!

JANGAN JADI BANGSAT ATAU BUAT ORANG LAIN SEPERTI BANGSAT!! MALAPETAKANYA SANGAT HEBAT!! HATI-HATILAH SEMUA !!! 
-

4 comments:

Lawan Balik said...

cibai punya olang...

Anonymous said...

Lihat komen ahli DAP yang guna ayat quran semasa beri komen di youtube berkenaan isu ayam kfc ini http://sayamelayuislam.blogspot.com/2012/02/bila-orang-kafir-sewenangnya.html

airel chan said...

camne kaum lain tak pijak org melayu. semua salah org melayu sendiri yg menjunjung kaum lain dan biarkan kaum sendiri di pijak2 macam rumput..

Anonymous said...

sebenarnya yg aku perati, ternyata mmg benar siapa yg selalu keluarkan bahasa kesat, kekadang bila dah ramai customer tu,hilang sabar , siapa saja boleh hilang pertimbangan, mula la jd pergaduhan, sama2 darah panas, baik customer, baik pekerja, so fikir2 la

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive