sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 3 March 2013

UPDATE LAHAD DATU : TIADA PENCEROBOH SERAH DIRI !! #LahadDatu

LAHAD DATU: KPN NAFI 10 PENCEROBOH SERAH DIRI

Lahad Datu, 2 Mac - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menafikan laporan media asing yang mendakwa 10 daripada anggota kumpulan penceroboh itu telah menyerah diri kepada pihak keselamatan semalam.

Katanya, kumpulan penceroboh berkenaan sememangnya cuba keluar daripada kawasan Kampung Tanduo tetapi terserempak dengan pasukan keselamatan Malaysia lalu melepaskan tembakan sehingga mencetuskan pertempuran.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika melawat anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) di Pangkalan PGA, Sahabat 16, di sini, hari ini.

Semalam, agensi berita asing ABS-CBN news online memetik sumber jurucakap Kementerian Luar Filipina, Raul Hernadez, yang menyebut bahawa dia dimaklumkan oleh Duta Malaysia ke Filipina Mohammad Zamri Mohammad Kassim kononnya 10 anggota kumpulan penceroboh telah menyerah diri.

Ismail turut memuji dan gembira dengan semangat tinggi yang ditunjukkan anggota pasukan polis yang terus berusaha untuk menyelesaikan insiden pencerobohan kira-kira 150 rakyat Filipina yang mengaku sebagai Askar Diraja Kesultanan Sulu.

Turut berada di Pangkalan PGA berkenaan ialah Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib dan Komander Briged Sabah PGA, SAC Datuk Ahmad Marzuki Mohd Saad. - BERNAMA

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive