sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 18 July 2014

TERKINI #MH17 : PEMBERONTAK UKRAINE TEMUI KOTAK HITAM !!



Kumpulan pemberontak Ukraine dilaporkan telah menemui kotak hitam pesawat Penerbangan Malaysia MH17 yang terhempas di timur negara itu pada Khamis dengan 298 penumpang dan anak kapal.

Menurut laporan agensi berita Interfax, kumpulan itu juga telah bersetuju untuk menyerahkan kotak hitam berkenaan kepada pihak berkuasa keselamatan udara Rusia.

Kumpulan yang menamakan diri mereka Donetsk People's Republic itu memaklumkan kerjasama mereka dengan pihak berkuasa Rusia itu, menerusi satu kenyataan.

Pemimpin kumpulan itu, Andrei Purgin telah memaklumkan Interfax bahawa kotak hitam berkemungkinan besar akan diserahkan kepada Interstate Aviation Committee (IAC) di Moscow.

Pesawat MAS MH17 terputus hubungan pada kira-kira 1415 (GMT) dariwaypointTamak, sekitar 50km dari sempadan Ukraine dan Rusia. Ia yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala lumpur kemudiannya disahkan terhempas.

2 comments:

Anonymous said...

Aku pun setuju Kotak Hitam ni dihantar ke Russia - mana boleh percaya rejim ZIONIS Ukraine tu!

Bah. Pertama:

Kalau Presiden Putin benar yg. disasarkan, lagi mustahil pemberontak Russia yg. terlibat - aku memang syak betul KEGANASAN buas ini perbuatan si ZIONIS-Israel-HAIWAN BUAS dan penyokong Baratnya serta ejen tempatan dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM! Kerana si PENGGANAS ZIONIS-KEPARAT/Israel-NATO dah menguasai rejim Ukraine tu serta juga UN – sebab tu PM ZIONIS UK mahu UN yg. menyiasat supaya disyaki, Russia dpt. dipersalahkan dan NATO boleh beroperasi secara rasmi di Ukraine (lihat di http://www.intrepidreport.com/archives/12495 , Ukraine and Latin America: Same neocon cabal behind political disruption, By Wayne Madsen, March 24, 2014)!

Si rejim PENGGANAS Ukraine/Barat-NATO serta media ZIONIS memang cuba memanipulasi dan menyalahkan kumpulan pemberontak pro-Russia itu, tapi General pemberontak pro-Russia; Igor Girkin tu bukan maksudkan MH17 dlm. videonya, tapi kapalterbang tentera Ukraine, An-26! Disyaki MH17 ditembak jatuh oleh rejim Ukraine-NATO selepas kapalterbang tentera Ukraine AN-26 itu ditembak – dan ejen rejim Ukraine-NATO yg. MENYAMAQ masuk dlm. kumpulan pemberontak Russia itu, kemudiannya MENIPU Gen. Igor yg. tidak sendiri berada di tempat kejadian (lihat transkrip telefon antara Gen. Igor dan Kolonel Russia itu yg. kononnya dirisik rejim Ukraine), selepas MH17 hilang, kononnya MH17 yg. ditembak olehnya!

Lagipun dilapurkan rejim Ukraine kononnya serpihan MH17 adalah di beberapa tempat jarak jauh - jadi mungkin satu tpt itu adalah serpihan AN-26 - tapi sudah dibersihkan rejim Ukraine! Jadi disyaki, kumpulan Pemberontak pro-Russia ini telah diPERANGKAP – asalnya akan dituduh membunuh Pres. Putin (untuk menghancurkan kerjasama Russia dan kumpulan pemberontak ini) tapi bila rejim Ukraine tersalah tembak MH17 kita, maka mereka tetap menuduh kumpulan pemberontak ini utk. MENGHANCURkannya dan juga Russia yg. menyokongnya; serta penglibatan NATO secara rasmi dlm. Ukraine.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

KAMU SEMUA MEMANG BODOH DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN, PENGARUH POLITIK DALAM DIRI KAMU SEMUA ITU TIDAK BOLEH SAMA SEKALI DILIBATKAN DALAM MEMUTUSKAN KEPUTUSAN, INI SEMUA TERPULANG KEPADA BUKTI, KEDUA-DUA PIHAK BERPOTENSI UNTUK BERSALAH DALAM HAL INI, INI TERPULANG KEPADA BUKTI MANA YANG PALING KUKUH!! KOTAK HITAM ITU SEPATUTNYA DISERAHKAN KEPADA UN UNTUK DIANALISIS, BUKAN DIBERIKAN PADA RUSSIA, BUKAN UNTUK UKRAINE JUGA...

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive