sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 1 March 2012

PENANG PART 3 : KAMI BUKAN SERANG GUAN ENG DALAM KES LYNAS PENANG

KAMI BUKAN SAMSENG!! KAMI KE PENANG BUKAN NAK SERANG GUAN ENG !!




Aku nak cerita kenapa aku dan kawan-kawan ke Padang Kota Lama. Gambar atas adalah cerita tentang Padang Kota yang dijadikan DATARAN PIDATO oleh kerajaan DAP Penang. Pada setiap ahad pukul 5.30 petang diadakan program pidato untuk raykat, sudut hak kebebasan bersuara yang di adakan setiap minggu. 

Tapi tempat ini dijadikan oleh pihak biaDAP untuk memburukkan kerajaan dan menanamkan sifat benci pada kerajaan. 

Video bawah ni aku tengok beberapa minggu sebelum aku pergi pada ahad lalu. Selepas menonton video di bawah, Aku teringgin nak berpidato di sana. Ahad lepas aku ajak sorang dua kawan aku pergi ke Penang untuk kami berpidato. 



Semasa aku pergi ke Padang Kota. Kami bersiap untuk berpidato tentang isu semasa di sana. Tetapi tiba-tiba aku tengok banyak manusia pakai baju hijau dan aku nampak kelibat Ketua Menteri Penang (Guan Eng) . Dia naik pentas dan berucap, rupanya dia buat demontrasi Anti Lynas. 



Hari tu bertembung program pidato kami dan Anti Lynas anjuran bapak segala syaitan biaDAP. Oleh kerana Guan Eng membuat provokasi murahan ke atas kami, maka disinilah ceritanya mengapa kami naik atas pentas. Kami bukan membuat kacau tetapi ingin mempertahankan hak kami, hak suara rakyat, kerana Guan Eng mengeluarkan perkataan yang tak sepatutnya.

Aku hanya berkata ' GUAN ENG KAMU JANGAN RASIS PADA MELAYU' dan Ketua DAP Penang ni berkata ' U UMNO BOLEH DIAM, UMNO BELAH' KAMI TAK TAKUT DENGAN UMNO' dan mulalah perang mulut antara kami, Guan Eng dan kuncu-kuncunya atas pentas. sehingga budak dap pakai baju hijau menendang kami. 



Cerita budak Baju hijau ni aku dah cerita dalam PART 1 . Aku cuma nak jelaskan pada semua  yang kami ke sana bukan untuk menyerang sesiapa termasuk Guan Eng ni. 

Tetapi program bertembung dan bermulalah ceritanya. 



KAMI BUKAN SAMSENG, SAMSENG SEBENAR ADALAH DAP. KAMI RAKYAT YANG MAHUKAN KEAMANAN. BUKAN MENDENGAR KATA-KATA NISTA DARI DAP PADA BANGSA KAMI



-DAP RASIS PADA MELAYU-
-DAP RAMPAS HAK MELAYU-
-HARAMKAN DAP HARAMJADAH-

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive