sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 16 October 2014

DAP YANG BUAT ONAR TAPI SALAHKAN KERAJAAN! ! @RameshRaoAKS @Dapmalaysia


Penulis sering melihat kenyataan dan luahan dari aktivis masyarakat saudara Ramesh Rao ini. Walaupun agak keras namun apa yang di juangkan olehnya ada asas juga.

Beliau berjuang atas semua kaum tak kira India, Melayu mahupun Cina di Malaysia ini. Tak pernah sedikitpun rasa jemu dan jika beliau rasa ada sesuatu perkara yang salah beliau akan bercakap.


Kali ini berkenaan dengan harga barang yang meningkat, mengenai hal ini semua rakyat merasai keperitan kos sara hidup yang tinggi.

Mengenai peniaga Cina yang memainkan harga barang tak kira sektor apapun semua barang boleh di katakan meningkat. Yang bunyi dan selalu merungutpun adalah dari kalangan mereka ini sedangkan mereka menguasai barang-barang keperluan harian negara.



Mereka juga hampir kesemuanya adalah penyokong tegar pembangkang terutama DAP. Ini hakikat sebenarnya. 

Contoh mudah adalah peniaga Cina menguasai ladang sayur-sayuran mahupun pemborong.  Mereke sesuka hati meletakan harga kepada peniaga dan peniaga terpaksa meletakkan harga yang agak tinggi.  

Yang di salahkan adakah kerajaan bukannya mereka ini. 


Sektor pertanian, kerajaan telah memberikan pelbagai subsidi bagi mengurangkan kos pengurusan tetapi kenapa harga terus di naikan dan siapa yang menaikan melain dari orang tengah, pemborong ini!! Yang disalahkan tetap Kerajaan.  





Inilah wajah sebenar mereka yang hanya mahu memburukkan kerajaan walaupun yang kaya raya adalah mereka dan yang menanggung beban adalah rakyat! ! 

Jadi apa yang di suarakan oleh Saudara Ramesh Rao ini bukan untuk kepentingan peribadinya tapi untuk rakyat yang terianaya akibat permainan kotor dari puak-puak ini.  

Kenaikan harga minyak bukan alasan untuk sesuka hati menaikan harga barang kerana pelbagai subsidi utama kerajaan sudah berikan.  Dap pula terus menjadi batu api untuk rakyat membenci kerajaan.  

1 comment:

Anonymous said...

Setuju dan amat sesuai dengan apa yang sedang dilakukan oleh cina cina sial ni. Kerajaan patut buka mata dan lakukan sesuatu yang lebih drastik...kepincangan ini seharus dipertanggong jawab kepada KPDNKK. Bangun dan lakukan tanggungjawab KAMU.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive