sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 22 April 2012

LGBT MAHASISWA/WI,SI BOTAK, PADERI AMBIL PELUANG AJAK MEREKA INSAF???

LGBT,MAHASISWA,MAHASISWI, SI BOTAK, DAN PADERI AMBIL PELUANG AJAK MEREKA INSAF CARA PADERI??










Sambil-sambil pekena kopi di kedai mamak ni, aku terhenti seketika bila melihat gambar pelakon botak, mahasiswa, mahasiswi dan paderi ni.

Aku cuba menulis dengan isi hati dan fikiran aku, aku tahu aku tak pandai menulis, tetapi aku cuba menulis dengan baik.

Mahasiswa dan mahasiswi berdemo dan membuat khemah di dataran Merdeka dah masuk beberapa hari dan akan sampai hari BERSIH mereka.

Dalam aku memerhatikan budak-budak ni dengan pelbagai ragam, termasuk artis yang tak berapa popular ni, aku dapat sekeping gambar kehadiran seorang paderi bersama mereka.

Dalam kita terus membiarkan mereka, kita di tunjukkan dengan terang-terang kehadiran pihak ke 3, iaitu paderi ini, kita sedia maklum bahawa semua agama di dunia mengharamkan LGBT ni, dalam mereka sibuk melaungkan hapus PTPTN, tiba-tiba hangat cerita tentang LGBT di Dataran Merdeka. 

Dan tiba-tiba kehadiran Paderi ini, dalam fikiran aku kenapa dia datang? untuk apa?. Aku teringat kes-kes murtad dulu, di DUMC Shah Alam, dan banyak tempat lagi, paderi-pederi menggunakan cara berhemah,kasih sayang, kepada orang lain bagi menarik perhatian dan minat akan agama mereka.

Dan aku bukan hendak menuduh tapi Allah beri kita mata untuk melihat, Allah beri kita telinga untuk mendengar dan Allah beri kita Akal untuk menilai mana HAQ dan mana Batil.

Wallahualam...

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive