![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjATn-VmPBzgODgpCgaicoNohY8Kif1AB2MiG9Xk4wY_Yok5xi5z_HrjSky_LS2YhWrcBJrsLOfA5V86AQr7cbdavxOzBqIOAOZEulUY6SWDw4c4SBPm-p3P-lUaHucnnXCD-uyR9XnZbwY/s1600/pilot1.jpg)
Isyarat radar yang direkodkan oleh tentera Malaysia memperlihatkan kapal itu telah naik sehingga 45,000 kaki melebihi altitut yang dibenarkan untuk Boeing 777-200 sebaik hilang dari radar awam dan melakukan lencongan ke arah barat, menurut penilaian awal oleh pihak yang arif dengan data itu.
Trek radar yang diberikan oleh kerajaan Malaysia kepada Amerika Syarikat (AS) dan China itu turut memperlihatkan kapal berkenaan menurun secara tidak ketara ke tahap 23,000 kaki, di bawah tahap meluncur yang normal ketika ia menghampiri Pulau Pinang.
Tiga pegawai percaya, kapal berkenaan melakukan pusingan dari laluan barat daya, menambah altitut dan kemudiannya terbang ke barat laut melalui Selat Melaka dan ke arah Lautan Hindi.
Perubahan altitut atau ketinggian dan paling kurang dua perubahan hala penerbangan memberikan gambaran pelbagai kemungkinan termasuk juruterbang atau perampas telah mengubah haluan kapal itu atau kapal itu terbang hanya hala tuju selepas krew gagal bertindak.
No comments:
Post a Comment