sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 26 April 2014

GST : PENIAGA CINA DI NILAI 3 SUDAH MULA TUNJUK BESAR KEPALA


Gambar ni diambil di Nilai 3, Negeri Sembilan.  Sebuah kedai kain milik peniaga cina telah menaikan banner ' Promosi ' yang berbentuk provokasi kepada GST yang akan dilaksanakan tahun hadapan.  

Jelas kelihatan tulisan di banner Tertulis ' BUY BEFORE GST JIMAT ' . Inilah sikap sebenar peniaga-peniaga cina bermain politik kebencian dalam perniagaan.  Mereka pasti akan bising dengan GST kerana keuntungan besar mereka akan dikurangkan untuk rakyat.  
Sebelum ini, cukai 5 % yang tertera di risit adalah cukai kerajaan tetapi sebenarnya itu diambil oleh tauke-tauke kedai ini sebagai cukai perkhidmatan.  Jadi sekarang bila kerajaan melaksanakan GST dan mengambil cukai itu kembali,  sudah pasti tauke-tauke cina ini meroyan kerana keuntungan besar mereka bakal di kurangkan kerajaan.  

Aku harap perkara sebegini kerajaan harus  bertindak cepat kepada pekedai ini kerana banner ini ternyata menimbulkan kebencian terhadap kerajaan dan GST.  

GST yang sebenarnya baik untuk rakyat telah diburukkan oleh cina-cina belaan Dap ini.  

4 comments:

Anonymous said...

Nie cina nokharom nie punya strategi, dia rasa boleh perbodoh orang melayu yg mmg buta kayu terus percaya tokey nokharom nie menipu...menipu nie dah sebati dlm diri diorang nie, macam alvin/vivian dengan bak kut teh (Babi)

Anonymous said...

Kerajaan perlu terus menerus secara agresif memberi penerangan tentang kebaikkan GST, terutama kepada pengguna Melayu yang telah sekian lama mengayakan petualang bangsa ini. They have become rich and they do not pay back appreciation to the policies that have made them rich! Pengguna Melayu perlu dididik dan diingatkan selalu.

Anonymous said...

Kepada org Melayu, Kalau nak beli pakaian dan kain baju, beli saja di kedai org Islam dan Melayu yg banyak di Negara kita ni, boikot kedai yg menimbulkan kebencian sesama Islam. Kalau tak menipu tak sah bagi peniaga Cina ni... dan pastinya harga mereka tidaklah semurah yg dinyatakan. Kebanyakan mereka hanya menipu saja. Kedai Casa Moda dan Jakel adalah lebih murah dan tidak menipu....

Anonymous said...

"Jakel adalah lebih murah dan tidak menipu" ?

Ada kawan pernah ke Jakel, bila dikaunter pembayaran dilihat ada pelanggan lain beli kain yg sama tapi harga lain !!!

Bila ditanya kenapa lain, staff kata org tu tawar-menawar maka dapat harga lebih rendah !!!

Kita yg tak biasa ni ingat harga di Jakel tu harga mati !!!

Melayu tipu melayu tu tak pe ke ?

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive