sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 13 April 2014

PANAS !! COMANGO GUNA NGO ASING BURUKKAN MALAYSIA !!! #ANTICOMANGO



Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) telah menggunakan NGO luar negara untuk memburukan Malaysia pada persidangan Geneva.

Ahli Jawatankuasa Gabungan Pertubuhan-pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPRo), Nasharudin Mat Isa berkata, oleh kerana kerajaan tidak mengikut kehendak Comango mereka mengatakan kerajaan adalah pengganggu.

"Mereka (Comango) cuba untuk menggunakan agensi antarabangsa untuk memberikan gambaran yang cukup negatif tentang Malaysia.

"Apabila NGO Islam dari Malaysia pergi ke Geneva, Comango telah berkempen di kedutaan di Geneva dengan mengatakan kami merupakan ahli kumpulan pengganas dan pelampau." katanya dalam ceramah ancaman Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) terhadap kedudukan Islam di Malaysia di Dewan Masjid Ghufran, Taman Tun Dr. Ismail di sini hari ini.

Turut hadir dalam program penerangan itu adalah Ketua Delegasi MuslimUPRo ke Geneva, Azril Mohd. Amin.

Jelas Nasharudin, setiap NGO asing yang berucap di Geneva telah diberikan skrip oleh COMANGO untu memburukan Malaysia.

Dalam pada itu, Pusat Penyelidikan dan Advokasi Hak Asasi Manusia (Centhra) yang ditubuhkan MuslimUPRo bercadang untuk membuka pejabatnya di Geneva, Switzerland, selain di Putrajaya.

Kata bekas Timbalan Pre-siden Pas itu, tujuan penubuhan pusat penyelidikan itu di luar negara adalah untuk meningkatkan kefahaman antarabangsa tentang hak asasi manusia berdasarkan perspektif Islam serta menangani Islamiphobia.

"Selain mengadakan latihan dan penerangan, Centhra akan mengadakan jaringan dengan pemikir-pemikir Islam, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam antarabangsa serta menarik penyertaan generasi Y." katanya

Menurut Nasharuddin, penubuhan Centhra adalah perancangan jangka panjang bagi menangani Comango yang berterusan menyokong hak kebebasan orientasi seks, lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), hak kebebasan murtad bagi orang Islam dan hak kesamarataan agama di negara ini.

RAKYAT NEWS 

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive