sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 15 April 2014

HUDUD : PAS TERSUNGKUR DI KAKI DAP DAN PKR !! INILAH MARUAH PAS KINI !!


Aku hanya mampu menggelengkan kepala bila lihat Pas makin tertekan di pijak PKR dan DAP dalam hasrat Pas membawa usul  Hudud ke Parlimen. Malah aku bertambah malu bila lihat Pas masih kekal bersama Pakatan Rakyat yang menolak keras pelaksanaan hukum Hudud di Kelantan. 

DAP sudah mengarahkan kesemua 38 Ahli Parlimennya menentang Hudud dan sekarang mereka telah mendapatkan 50 Ahli Parlimen untuk menolak pelaksanaan Hudud !!! Besungguh-sungguh DAP nampaknya menentang pelaksanaan ini. 

Kerajaan Pas Kelantan semalam menegaskan tidak akan sekali-kali berganjak daripada keputusan untuk melaksanakan hudud yang sememangnya menjadi perjuangan sejak dahulu walaupun mendapat bantahan daripada sekutu mereka sendiri.

Pendirian Pas untuk melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 di Kelantan itu telah diluluskan di peringkat negeri sejak dahulu lagi sebelum pakatan pembangkang wujud.

Sebelum ini, DAP dan PKR menerusi Ketua Publisitinya, Tony Pua dan Naib Presiden, N. Surendran memberi peringatan keras kepada Pas bahawa hudud tidak pernah menjadi kesepakatan dalam pembangkang dan cubaan membentang rang undang-undang itu akan ditentang.
Menteri Besarnya, Datuk Ahmad Yakob mengumumkan keputusan membawa usul rang undang-undang persendirian dalam sidang Dewan Rakyat akan datang bagi melaksanakan hukum hudud di negeri itu menjelang 2015.

Apa lagi yang Pas mahu tunggu , mereka sudah dihina dan tidak dihormati sebagai antara Parti Terbesar dalam Pakatan , tapi apa yang mereka lakukan selalunya tumbang di tangan DAP dan PKR. Tidak malu dan tidak ada maruahkah Pas sekarang. 

Aku pasti jika Arwah Ust Fadhil Noor masih ada sedah tentunya Pas tidak jadi sebegini, akibat tertalu mahu kuasa politik akhirnya Pas sendiri tersungkur di tangan sahabatnya dalam Pakatan Rakyat bukan dari Barisan Nasional !!


2 comments:

Anonymous said...

Apa mcm ada brani?

Anonymous said...

JELAS2 DIHINA DAP KAFIR HARBI TAK APA PULA PUAK PAS NI..........COOL AJA SDGKAN DGN UMNO BUKAN MAIN GARANG ATAU BENGKENG (TERUTAMA NIK AZIZ) BERDENDAM YG ENTAH APA2 KRN KURANG JELAS POKOK CERITANYA, SANGGUP BERPUTUS ARANG BERKERAT ROTAN SESAMA BANGSA DAN AGAMA, DGN DAP YG JELAS2 BERLAINAN BANGSA DAN AGAMA BOLEH PULA MALU2 ALAH MENUKAR DASAR PERJUANGAN..............KAFIR DAH PUAK PENGANUT PAS NI......AMALAN KALIAN TERTOLAK DAH SBB DAH JATUH KUFUR.....NAUZUBILLAH

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive