sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 1 August 2015

Adakah Saya Bersalah Melawat Tan Sri Muhyiddin Yang Banyak Berjasa Pada Kedah? - Mukhriz Mahathir



Dalam sidang media YAB MB Kedah sebentar tadi beliau menegaskan bahawa kunjungan beliau ke rumah Tan Sri Muhyiddin Yassin pada malam tersebut hanyalah untuk berterima kasih atas jasa yang Tan Sri Muhyiddin berikan pada negeri Kedah.

Kemudian beliau memperjelaskan lagi situasi yang berlaku.

Pertama, kita kena ingat bahawa MB Kedah ni suka melawat orang. Sewaktu Almarhum Nik Aziz meninggal pun beliau turut menziarahi jenazah buat kali terakhir, sedangkan beliau tiada hubungan pun. Hanya beliau satu-satunya Pengerusi Perhubungan UMNO negeri yang pergi menziarahi keluarga almarhum Dato Nik Aziz. Jadi, janganlah dipertikaikan kenapa bila seseorang digugurkan jawatan dan beliau pergi melawat.

Kedua, beliau pergi melawat dirumah Tan Sri, jadi takkanlah ada halangan untuk tuan rumah sendiri bercakap. Kita dirumah sendiri pun bercakap macam-macam juga, tetapi ianya dirumah. Cuma bila ianya dirakamkan dan viral tanpa izin dan pengetahuan, ianya bukan salah Tan Sri.

Patutnya ditanya, siapa yg rekod dan kenapa diviralkan, itu yang patut dipersoalkan. Ini dah kali kedua, dulu masa berucap dalam majlis KERIS pun kita tahu, ada org yg rakam ucapan dia, dan tanpa pengetahuan dia, viralkan video tu. Tu pun jadi isu, dan yg ni pun sekali lagi.

Kata Dato Seri Hj Mukhriz,

"Saya hanya mendengar apa yg beliau cakap dan tak tokok tambah apa yg Tan Sri kata hari tu".

sambung beliau,

"Saya tak nampak pulak apa yang saya lakukan itu satu kesalahan. Saya ingat elok jangan tanya saya soalan tu, tanya orang lain la. Apakah patut tindakan diambil keatas saya kerana pergi melawat bekas pemimpin untuk ucapkan terima kasih kepada dia. Saya ingat itu tak salah kot".

Namun Dato Seri kata beliau bersedia,

"Walaupun begitu, ya saya bersedia menghadapi segala kemungkinan sekalipun, iaitu asam garam politik la orang katakan, Kuasa yg ada dalam tangan saya ni diturun dari Allah SWT. Pada bila-bila masa, boleh diambil balik. Kita redhalah dengan keadaan".

Bila ditanya adakah segala kemungkinan, walaupun digugur jawatan MB.

Beliau menjawab,

"Saya sedia menghadapi apa saja kemungkinan sekalipun, tak perlu lah specific sangat kot".

Sidang Media YAB MB Kedah ketika di Majlis Rumah Terbuka UMNO Bahagian Jerlun sebentar tadi.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive