sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 10 August 2015

Pindah Pegawai SPRM Boleh Jejas Kepercayaan Rakyat - @azwanbro



Kerajaan terpaksa berdepan dengan krisis keyakinan dan kepercayaan rakyat yang semakin berkurangan berikutan tindakan memindahkan dua pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menjalankan siasatan terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke Jabatan Perdana Menteri kelmarin.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun berkata, jika tidak dibendung krisis tersebut akan membawa kesan negatif kepada kerajaan termasuk kemungkinan Barisan Nasional (BN) tumbang dalam pilihan raya umum akan datang.

“Perdana Menteri dan Kabinet sendiri yang telah mengumumkan penubuhan pasukan khas untuk menyiasat tetapi semasa siasatan sedang berjalan, pegawai itu telah ditukarkan sehingga rakyat hilang kepercayaan. Kalau ini atas urusan pentadbiran, maka tangguhlah sekejap sampai siasatan habis, bukannya semasa siasatan sedang berjalan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada Utusan Malaysia selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Selayang di Kelab Golf Bukit Rahman Putra di sini hari ini.

Khairul Azwan diminta mengulas kenyataan Ketua Pemuda UMNO merangkap Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang turut mengkritik langkah memindahkan dua pegawai berkenaan.

Dua pegawai SPRM itu adalah Pengarah Operasi Khas, Datuk Bahri Mohamad Zin dan Pengarah Komunikasi Strategik, Datuk Rohaizad Yaakob.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive