sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 15 July 2014

KENAPA KERAJAAN BUAT TLDM SEPERTI PONDAN ? @NajibRazak


Terkejut aku bila baca kenyataan dari Laksamana TLDM yang memohon  kepada kerajaan bagi membenarkan angkatan itu melepaskan tembakan terhadap mana-mana pihak yang menceroboh kawasan perairan Sabah.

Panglimanya, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata, sebelum ini pihak bertanggungjawab termasuk TLDM yang menjaga perairan negeri itu tidak dibenar melepaskan tembakan terhadap ‘penceroboh’ menyebabkan kumpulan tersebut sentiasa berjaya meloloskan diri daripada ditahan.

“Mereka (penceroboh) tidak lagi takut dengan pihak berkuasa kerana tahu kami tidak akan melepaskan tembakan, hanya amaran mengarahkan supaya berhenti sahaja.

“Perkara ini tidak boleh berterusan, takkan mahu tunggu mereka berhenti, sedangkan mereka tidak akan berbuat demikian. Jadi, kami akan memohon kepada kerajaan supaya ‘peraturan’ itu ditukar dan pihak berkuasa termasuk TLDM dibenar melepaskan tembakan sekiranya penceroboh enggan mengikut arahan," katanya.

Rupanya selama ini TLDM terpaksa jadi 'Pondan' dengan penceroboh negara. Akibat dari peraturan tidak membenarkan TLDM melepaskan tembakan pada penceroboh maka penceroboh negara begitu berani untuk serang Malaysia dan berani buat apa saja di Malaysia ini.

Aku harap kerajaan tukarlah undang-undang untuk TLDM ini. TLDM nak jaga negara , kalau nak pakai mulut habislah semua anggota TLDM kena tembak !! peluru tu lebih laju dari mulut !! 

HARAP AMBIL TINDAKAN LANJUT !!!

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive