sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 23 May 2014

ISU RSN RAYER : PEMUDA UMNO KEDAH ANGGAP RSN RAYER TIDAK MATANG DAN DANGKAL @Khairykj


Pemuda UMNO Kedah hari ni menganggap cacian yang dilontarkan oleh Wakil Rakyat Seri Delima, RSN  Rayer terhadap UMNO adalah bersifat politik jalanan, dangkal, regresif dan tidak matang.

Sambil menganggap tindakan yang diambil oleh Pemuda UMNO Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan adalah wajar, atas alasan tersebut, Pemuda UMNO Kedah menggesa agar RSN Rayer tampil memohon maaf dan mengaku keterlanjuran emosi yang telah dilakukan olehnya.

Hakikatnya, politik rasisme dan caci mencaci sememangnya ada didalam DNA politik DAP selama ini. Oleh yang demikian Pemuda UMNO Negeri menyarankan agar kerajaan kembali mentakrifkan undang-undang kekebalan politik didalam Dewan ataupun dengan kata lain imuniti politik.

Perkara ini dibimbangi akan diambil kesempatan oleh ahli YB Dewan yang mempunyai mentaliti politik jalanan seperti RSN Rayer yang mampu mencetuskan provokasi yang tidak sepatutnya.

Sepatutnya kekebalan ataupun imuniti ini digunakan utk membahaskan isu-isu kepentingan rakyat ataupun negara, bukannya melepaskan geram ataupun melampiaskan emosi.

Namun Pemuda UMNO Negeri Kedah beranggapan bahawa tindakan rakan-rakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan adalah tidak keterlaluan dan ianya hanya menjadi peringatan kepada pihak-pihak yang menggunakan imuniti Dewan sebagai tempat berlindung daripada tindakan undang-undang.



Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kedah

Dato Shaiful Hazizy Zainal Abidin

1 comment:

Anonymous said...

Dan tak lama lagi memang bakal seluruh Tanah Melayu ISLAM pusaka nenek moyang kita jadi Palestin! Dahlah PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJALCELAKA mendapat Pulau Temasik dgn. begitu mudah dgn. bantuan ZIONIS-Mossad/Israel (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009), tapi akibat KETAMAKAN yg. amat JAHAT, masih tak berpuas hati - mahu si PENDATANG/PENCEROBOH ni RAMPAS seluruh Tanah Melayu ni! Bahkan ZIONIS/IsraelCELAKA dan ejen tempatan mereka dr. PAP-DAPBANGKAICELAKA/PKRSODOM berharap utk. menawan satu lagi 'Palestin' di Tanah Melayu ini, yg. kaya minyak-gas dan boleh disatukan dgn. Singapura, yg. terlalu kecil!

Dan sekrg. si BETINAMCA-CELAKA pula nak mengutuk PAHLAWAN-PAHLAWAN UMNO yg. berdemo psl.ni!

Dan patutnya si mamat-kari-LIBERAL-PENAKUT hentam si GANGSTER-KELING-CELAKA DAPBANGKAIBABI tu - tapi dia ni asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL - PI BERAMBOSlah dr. UMNO, baik masuk PKRSODOM saja! Melayu liberal –PENJAHANAM-agama/bangsa/negara mcm. nilah yg. menyebabkan hak, identiti dan tanah pusaka Bumiputera Islam/Melayu TERGADAI!

Aku syak si mamat-kari-LIBERAL ni masuk UMNO hanya kerana GILA-kuasa nak jadi PM! Bukan berjuang TULEN demi agama/bangsa/negara!

Makcik Sambal Belacan.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive