sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 17 May 2014

TARIF ELEKTRIK : KERAJAAN BN YANG KEJAM ATAU PAKARAN RAKYAT YANG KEJAM?


Tudiaaa nampak gayanya portal pembangkang telah mula membuat serangan berikutan dengan semakin hampirnya hari penamaan calon di pilihanraya kecil parlimen Teluk Intan tak lama lagi.

Kenaikan tarif sejak bulan januari lepas sebenarnya tidak memberikan kesan kepada pengguna yang menggunakan sumber tenaga tersebut dibawah nilai TM 70 sebulan.

Yang terasa kenaikan ini ialah mereka yang menggunakana bekalan elektrik pada kadar tinggi dan sebenarnya kenaikan ini juga menggalakkan rakyat agar berjimat cermat dalam penggunaan kuasa elektrik.

Tapi kenapa baru sekarang portal seperti Malaysiakini nak melalak mengatakan kadar tarif elektrik dinaikkan untuk mengelak kerugian segala bagai?

Kita tau Malaysiakini ni adalah alat atau pekakas PR jadi dengan PRK bagi 2 kawasan makin dekat maka puak-puak ni akan guna apa saja untuk putar belit cerita untuk memburukkan kerajaan. 

Bab PR yang buruk tidak pulak mereka keluarkan,  inilah sistem syaitan yang Malaysiakini pakai. 

Bulan ni dah masuk Mei dah,  maksudnya dah dekat setengah tahun, kita tidak pulak di dendangkan dengan rugutan rakyat. Tapi Malaysiakini cuba membawa keburukkan kepada kerajaan dan rakyat membenci kerajaan  

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive