sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 27 June 2013

GEMPAR !!! DAP BALAS DENDAM TUTUP UP TOWN PERDA KERANA KES JONKER WALK ??




Apj secara peribadi telah pergi beberapa kali ke Up Town PERDA di Seberang Perai , Pulau Pinang dahulu , sememangnya disitulah tempat peniaga-peniaga Melayu berniaga setiap malam. Ramai pengunjung datang ke situ untuk membeli barang-barang keperluan. 

Rezeki yang dinikmati setiap malam oleh peniaga Melayu disitu akhirnya direntap oleh Majlis Pebandaran Seberang Perai , barang-barang peniaga dikatakan dirampas dan gerai diarahkan diitutup. Entah apa yang tidak kena dengan tindakkan ini , setelah beberapa tahun berniaga disitu akhirnya peniagaan mereka diarahkan ditutup. 

Secara tiba-tiba sahaja ,ia menjadi tanda tanya kepada para peniaga dan pengunjung disitu . Mata pencarian peniaga-peniaga Melayu ini di taruk pasir oleh Majlis Penbandaran Seberang Perai dan tentunya arahan daripada kerajaan negeri Pulau Pinang yang dikuasai oleh DAP . 

Adakah ini sifat balas dendam DAP setelah kes pembukaan  jalan di Jonker Walk Melaka        ( BUKAN PENUTUPAN GERAI PENIAGA)  kerana berlaku kesesakkan teruk bandaraya Melaka setiap minggu? Dalam kes Jonker Walk pihak DAP telah memutarbelitkan cerita menyatakan bahawa Kerajaan Melaka mahu menutup perniagaan peniaga Cina di sana tetapi kejadian sebenar sebaliknya . 

Dari kes tersebut orang kuat DAP si Tony Pua dengan rasisnya menyatakan mereka juga boleh mencadangkan agar Bazar Ramadhan pada bulan puasa tidak boleh dibuka kerana berlaku kesesakkan lalulintas. 

Hari ni pula , cerita sedih yang APJ terima dari blog MMI menyatakan Up Town PERDA di Penang diarahkan ditutup dan barang mereka dirampas !! Nampak seperti DAP mahu membalas dendam kepada peniaga Melayu disini , bukan menuduh tapi kalau nak tutup kenapa dah berapa tahun dibuka sekarang baru nak tutup ? 

Inikah sifat sebenar DAP kepada bangsa Melayu ? Tentunya puak pakatan rakyat terutama Pas akan menyokong tindakkan ini walaupun ada diantara peniaga di Up Town PERDA adalah ahli Pakatan Rakyat !! 

Jika bernar perkara ini adalah satu balas dendam sememangnya ini satu balasan kepada rakyat yang memilih DAP untuk memerintah. Melayu harus bangun . 


No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive