sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 25 June 2013

PENDEDAHAN !!! GEMPAR ISU AIR !!! RUPANYA INI PUNCA GUAN ENG SEDUT AIR KEDAH !!! #HanyaDiKedah @MukhrizMahathir @cmlimguaneng


Pendedahan oleh sahabat TMK iaitu MTK mengenai isu air antara Pulau Pinang dan Kedah telah membuka mata semua pihak kerana apa Guan Eng begitu harapkan air Sungai Muda di Kedah dan dengan sombong dan bongkak tidak mahu membayar walau sesenpun kerapa Kerajaan Negeri Kedah. 

Pulau Pinang mempunyai beberapa sungai yang mampu menampung keperluan seluruh penduduk Pulau Pinang seperti Sungai Juru, Sungai Pinang dan Sungai Jejawi.. Tetapi kenapa kerajaan Pulau Pinang masih mengharapkan air dari Sungai Muda yang dialirkan dari empangan muda di Kedah sedangkan ketiga tiga sungai yang ditulis diatas mampu dibekalkan keseluruh Pulau Pinang ??

Sedut air dari Kedah tanpa membayar satu sen lepas kata Pulau Pinang ada hak keatas Sungai Muda hanya untuk mengelak dari membayar sumber bekalan air.. Misal kata kerajaan Kedah tutup empangan muda dan lencongkan aliran sungai ke arah lain, agaknya Kerajaan Pulau Pinang nak sedut air dari mana ??


Sungai Juru 

Sungai Pinang


Sungai Jejawi 





Tudia memang mengejutkan antara sebab Kerajaan DAP Pulau Pinang mahu sangat air dari Sungai Muda Kedah rupanya air sungai di Pulau Pinang tercemar. Sepatunya Kerajaan DAP Pulau Pinang terutama Guan Eng  menghargai peranan Kerajaan Kedah dan rakyatnya memelihara kebersihan air Sungai Muda dari tercemar tidak seperti sungai-sungai mereka sendiri. 

Jangan terus mempolitikkan isu air kerana malapetaka akan tiba jika Guan Eng terus berdegil dengan sikap smbong dan angkut , tak reti menghormati hak orang lain !! 

2 comments:

Anonymous said...

Kita jgn bagi chance lagi kat depa atau hentikan bekalan.

Anonymous said...

Kita jgn bagi chance lagi kat depa atau hentikan bekalan.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive