sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 10 July 2013

TUDIAA !!!! BARU BERAPA BULAN MENTADBIR KEDAH , DAH MACAM-MACAM PELABURAN YANG DIBAWA MASUK !! @MukhrizMahathir #HanyaDiKedah



Al-Rajhi rancak pembangunan Kedah

Sungai Petani: Al-Rajhi Bank (Al-Rajhi) berkeyakinan kehadiran institusi kewangan terkemuka dari Arab Saudi berkenaan di negara ini terutama di Kedah mampu membantu merancakkan pembangunan di negeri ini melalui beberapa produk perbankan yang diperkenalkan.

Malah, kehadiran Al Rajhi juga diharap dapat merapatkan hubungan antara negeri ini dengan negara Timur Tengah yang dilihat banyak membuka peluang pelaburan dan perniagaan kepada usahawan bukan sahaja di Kedah, malah di seluruh negara.

Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Azrulnizam Abdul Aziz berkata, Al Rajhi menawarkan pelbagai produk peruncitan dan borong yang direka khas untuk keperluan masyarakat dari individu bawahan sehinggalah kepada golongan mewah, jemaah haji serta pekerja warga asing.

Katanya, bank berkenaan turut menawarkan produk kepada usahawan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) tempatan dan juga syarikat korporat multinasional, selain Al Rajhi juga terkenal di kalangan jemaah yang mengerjakan haji dan umrah di Makkah dan Madinah.

“Sejak dibuka di negara ini pada 2007, Al Rajhi Bank kini mempunyai 24 cawangan di seluruh negara termasuk di Sungai Petani serta Sabah dan Sarawak. Bank ini turut memasang sebanyak 102 mesin pengeluaran wang automatik (ATM) serta mempunyai seramai 170,000 pelanggan.

“Sebagai bank Islam terbesar dengan 700 cawangan dan 3,100 cawangan ATM seluruh dunia, Al Rajhi Bank berusaha memperkenalkan pelbagai produk 100 peratus berlandaskan syariah bagi memenuhi keperluan pelanggan di negara ini.

“Malah, kejayaan bank ini melalui sistem perbankan Islam di Malaysia juga merintis jalan kepada pengurusan Al Rajhi Bank untuk membuka cawangan di Jordan dan Kuwait,” katanya.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian cawangan Al Rajhi Bank ke-24 yang disempurnakan oleh Menteri Besar Datuk Mukhriz Mahathir di Lagenda Height, di sini, semalam.

Pada majlis itu, Mukhriz turut melancarkan kad Hijrah Priority yang ditawarkan kepada pemegang akaun dan juga pelangan berpendapatan RM3,500 sebulan selain penyerahan sumbangan Pegawai Penyelaras Masjid Kuala Muda Ahmad Nizam Ariffin sempena Ramadan.

mymetro 

Apj : Baru berapa bulan memerintah dan mentadbir Kedah , dah macam-macam yang dibawa masuk pelaburan diKedah, Tahniah Mb Kedah 

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive