sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 20 July 2013

TUDIA !!! TERBAIK , MB KEDAH MENGIMAMKAN SOLAT ASAR DI RUMAH BEKAS PEMIMPIN PAS, HASAN ALI DI KUALA BESUT @MukhrizMahathir #PRK #KualaBesut




Semalam Menteri Besar Kedah telah ke bilik gerakkan Kedah semperna pilihanraya kecik bagi Dun Kuala Besut di Kampung Air Terjun, Kuala Besut bagi membantu jentera pilihanraya BN Kuala Besut .

Datuk Mukhriz juga telah berkunjung ke rumah bekas bendahari Pas Gong Penaga  iaitu Hasan Ali 68 tahun dan sempat mengimamkan solat asar di rumah tersebut. 



Dalam satu kenyataannya bersama media, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir meminta pengundi Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut mengekalkan pemerintahan Terengganu di bawah Barisan Nasional (BN) dengan memilih BN pada pilihan raya kecil DUN itu 24 Julai ini.

"Oleh kerana sudah ada yang baik-baik di negeri Terengganu ini, sehinggakan kami dari Kedah dan negeri-negeri lain pun datang untuk belajar dengan Terengganu, maka saya rasa tidak ada sebarang keperluan untuk penduduk negeri ini menukar kerajaan.

"Kami lihat kerajaan BN Terengganu adalah satu kerajaan yang begitu progresif dan mempunyai wawasan serta pendekatan luar kotak yang telah berjaya melonjakkan negeri ini ke tahap jauh lebih baik berbanding terdahulu termasuklah bidang pendidikan," .

Beliau turut menyampaikan wang zakat kepada lebih 100 penerima dari Kampung Air Terjun semalam.

Mukhriz juga berkata, Kedah akan mencontohi teknik pendidikan Terengganu terutama dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) sehingga mencatat keputusan cemerlang untuk 11 tahun berturut-turut.

Selain itu, Terengganu juga membuktikan keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) paling cemerlang empat tahun berturut-turut dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) serta Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) tiga tahun berturut-turut.

Mukhriz turut menaruh keyakinan terhadap perwatakan dan peribadi calon BN pada pilihan raya kecil (PRK) Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman untuk membawa kemenangan pada 24 Julai ini.

"Oleh kerana saya difahamkan pengundi muda di sini sebanyak 54 peratus, saya yakin dengan pendekatan secara terus dan perwatakannya yang rendah diri itu mampu menarik pengundi terutama golongan muda," katanya.

Apj bangga dengan Menteri Besar Kedah ni kerana selalu turun ke padang melihat dan membantu menyelesaikan masalah rakyat dan kali ini Menteri Besar telah membantu BN dalam PRK Kuala Besut. Selain itu selalu juga Datuk Mukhriz mengimamkan solat tak kira dimana bersama orang kampung dan rakyat. Satu contoh yang baik dari Menteri Besar muda Kedah ni . 

Setiap minggu, hari sabtu juga Datuk Mukhriz telah menganjurkan kuliah Agama di kediaman rasmi beliau di Seri Mentaloon. Kuliah Agama ini boleh ditonton di blog Apj sendiri dan juga boleh di tonton secara live di www.kedahlive.tv 

2 comments:

Anonymous said...

Terbaik Mukhriz Tun Mahathir! Inilah pemimpin pelapis yang terbaik. Cuma satu sahaja Mukhriz terlalu baik. Untuk menjadi pemimpin nombor 1 Malaysia negara berbilang kaum masti ada sikap garang dan tegas untuk menghadapi rakyat terutama Cinabeng!

Anonymous said...

Pak Dia boleh ajaq!!! Don't worry,BE happy!!!

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive