sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 25 November 2014

HOT NEWS : ' HEBAT SANGATKAH ADNAN ' MAKAN DIRI



MB Pahang Tuntut Utusan Malaysia Mohon Maaf Atau Berdepan Saman RM15 Juta

Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob menghantar surat tuntutan kepada Utusan Malaysia untuk meminta maaf atau berdepan dengan saman fitnah RM15 juta.

Adnan memberi tempoh dua minggu kepada Utusan untuk membuat permohonan maaf bermula 18 November lalu.

Ia ekoran artikel terhadap komennya mengenai masalah tanah runtuh di Cameron Highlands yang telah disiarkan dalam dalam akhbar itu dan edisi hujung minggunya, Mingguan Malaysia.

Adnan memfailkan saman terhadap Utusan Malaysia berhubung tulisan “Hebat Sangatkah Adnan?’ dalam ruangan Awang Selamat yang disiarkan pada 9 November lalu.

Utusan menerima surat 18 November daripada syarikat guaman Manjeet Singh Dhillon dengan nilai tuntutan saman sebanyak RM15 juta, lapor akbar Umno itu.

Utusan tidak akan mengeluarkan sebarang komen mengenai saman tersebut memandangkan ia bakal menjadi kes mahkamah.

Awang Selamat sebelum ini, tanpa menafikan peranan dan kerja keras Adnan, berkata ramai berpendapat BN di Pahang boleh menang lebih besar jika beliau umumkan berundur selepas PRU-13.

Menurut kolumnis itu, Utusan sebelum ini menerbitkan laporan khas tentang kebanjiran 30,000 warga asing terutama Bangladesh di Cameron Highlands.

Adnan kemudian dikatakan berang dan mengaitkannya dengan agenda media untuk menjatuhkan pemimpin selain mahu melariskan akhbar bagi mengelakkan syarikat akhbar rugi dan tutup.

3 comments:

Anonymous said...

MB samseng punggung ni pun ko nk bela ke admin blog?

Anonymous said...

Oi si anon-RASIS 11.47, lu manyak lahap itu KANGKANG BABI aaahh?! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNO-RASIS-ejen ZIONIS-no-1!

Anonymous said...

Yg. Utusan tu pun, tak nampakkah PERANGKAP si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM?!

Bukan main lagi MO licik si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-ZIONISnya - nak MENGALIH perhatian dari berpuluh ribu PATI Cina dari PELANCONG China yg. HILANG terutamanya di P. Pinang dan Sarawak/Sabah; serta usaha PENIPUAN disyaki utk. menambah jumlah kaum Cina di negara ini melalui pemberian Mykad milik mereka yang telah meninggal dunia – lihat di .blog ini sendiri di http://sarawakia.blogspot.com/2014/11/orang-cina-tidak-tahu-bahasa-melayu.html, Orang Cina tidak tahu bahasa melayu adalah PATI? , by Apai Ngelai , November 19, 2014!

Maka, sebab itu, aku syak sampai BERATUS pelatih PKLN hari tu TAK boleh Bahasa MELAYU/KEBANGSAAN lansung – yg. amat MUSTAHIL kalau rakyat Negara ini; jadi ini amat MENGANCAM KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara Islam ini serta umatnya!

Maka, baik KDN periksa balik kes ini yg. telah SENYAP – dan pastikan pemillik IC tersebut samada betul rakyat Malaysia! Kes ini bukan hanya pd. tanggungjawab Kem. Pendidikan! Malangnya juga sekrg.. polis nak dipastikan semua tahu bahasa INGGERIS - jadi ini juga amat bahaya kalau PATI yg. tak tahu lansung cakap Melayu serta PENYAMAQ boleh jadi polis nanti dgn. IC palsu - dan hanya perlu berbahasa Inggeris! Bahkan aku pernah telefon JPA termasuk PDRM - ada yg. tak fasih Bahasa Melayunya; heran betul aku!


Sebab itu mereka cuba MENGALIH perhatian dgn. MO mahu MENGHASUT umat Islam/Melayu kita utk. utk. membenci saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Indonesia (sampai punya kempen secara meluas dan mcm. kilat, kat media sosial, suruh KARAMkan bot 'PATI' Indonesia kerana kes Jokowi), saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari selatan Thailand dan Selatan Filipina termasuk BUMIPUTERA Melayu Sulu dsbnya, serta pekerja ISLAM Bangladesh dan pelarian ISLAM Rohingya (kat Cameron Highland tu)!

Makcik Sambal Belacan.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive