sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 14 November 2014

LAHAT DATU : TIAN CHUA BEBAS TUDUHAN !! BUTAKAH MATA HAKIM ??



Mahkamah Sesyen di sini hari ini melepas dan membebaskan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua, tanpa dipanggil membela diri atas pertuduhan menghasut berhubung isu pencerobohan di Lahad Datu, Sabah, tahun lalu.


Hakim Norsharidah Awang membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan prima facie terhadap pertuduhan itu.

Tian Chua atau nama sebenarnya, Chua Tian Chang, 50, didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan kononnya pencerobohan di Lahad Datu adalah konspirasi terancang UMNO untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu di Fraser Business Park, Jalan Metro Pudu, Jalan Yew di sini pada pukul 11 pagi, 1 Mac 2013 mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948.

Bagi pertuduhan itu, Ahli Parlimen Batu itu boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda RM5,000 atau kedua-duanya sekali bagi kesalahan pertama dan penjara lima tahun bagi kesalahan seterusnya.



KENAPA TERLEPAS ?



Bagaimana Dajal ini boleh terlepas ??? Nak bukti apa lagi ?? Sapa punya kerja sampai dajal ni boleh terlepas ??? Video bawah ni adalah tuduhan Tian Chua yang menuduh Umno punya Konspirasi dan hina pasukan keselamatan yang berjuang mempertahankan negara !!






1 comment:

Anonymous said...

Kasi ini negara tentera perintah lah ..kasi itu hakim jadi penganggur ..

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive