sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 28 November 2014

#PAU2014 : AKTA HASUTAN DAN JAMINAN NAJIB


Hari ini bergema dewan di PWTC apabila Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan akan mempertahankan Akta Hasutan 1948.

Ramai yang tidak mahu Datuk Seri Najib mansuhkan akta ini kerana negara makin lemah dari segi undang-undang akibat pemansuhan akta ISA. 

Perdana Menteri turut menegaskan, akta itu akan ditambah baik dengan memasukkan dua peruntukan khas iaitu melindungi kesucian Islam serta agama-agama lain tidak dibenarkan disentuh.

Dalam masa sama tambah Najib, akta itu juga akan diperkuatkan dengan tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang cuba menghasut supaya Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia.

Semoga dengan jaminan ini kita semua dan seluruh rakyat Malaysia akan berasa lebih aman dan tenang tanpa provokasi melampau baik dari pelampau politik mahupun agama. 

Nak jaga manusia ni bukan senang , jika longgar undang-undang kita maka naik tocanglah manusia ni. Tahniah Datuk Seri Najib kerana sudi dengar suara akar umbi bukan suara puak Pakatan tu.

2 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak kita ni! Ini membuatkan aku merasa terharu, terkenang balik JASA Bapa Kemerdekaan TERCINTA kita, Almarhum Ayahanda beliau, YAB Tun Abdul Razak Hussein - yg. telah meminda Akta Hasutan ini utk. antaranya, MEMPERTAHANkan kuasa Raja-Raja Melayu kita, kedudukan istimewa orang Melayu/Bumiputera dan Bahasa Kebangsaan kita! Dan aku SETUJU dgn. pandangan BERNAS Sungai Rapat Online, yg. kedudukan Tanah Rizab Melayu dan Rejimen Askar Melayu Diraja yang merupakan sebahagian daripada wasiat Raja-Raja Melayu, juga perlu diPERTAHANkan dlm. Akta Hasutan ni; lihat di - http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2014/11/ayam-sabung-anwar-akan-lawan-habis.html ,Ayam Sabung Anwar Akan Lawan Habis-Habisan Untuk Paksa PM hapuskan Akta Hasutan , November 27, 2014

Yg. si PEMBANGKANGTERKANGKANG tu pula, dahlah asyik MENIPU/MERUSUH/MEROMPAK tanah negeri/berpesta ARAK dsbnya - nak MENGGERTAK PM kita ni - depa ingat UNDANG-UNDG. adalah utk. puaskan hati BINATANG BUAS depa?! PI MAMPOS!

Dan kalau si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS nak "Jus Soli" tidak dipersoalkan, jgn. sekali galak MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya termasuk Kesultanan Islam/Melayu kami, dan identiti/hak Bumiputera Melayu, termasuk MEROMPAK Tanah Rizab Melayu PUSAKA nenek moyang berzaman kami dgn. sewenangnya! Serta juga mahu MEMISAHkan Sabah-Sarawak!

Makcik Sambal Belacan.

yanmaneee said...

yeezy
yeezys
nike sneakers for men
hermes
golden goose
nike epic react
curry 6
kyrie 6
louboutin shoes
golden goose

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive