sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 23 April 2014

HOT NEWS : ADAKAH KARPAL HARUS DIHORMATI ?? #kingkebenaran @tunfaisal @zulkiflinoordin @realDrMAZA




Kematian Karpal Singh adalah satu rahmat atau satu kerugian kepada ummah Islam?

Benar nampak tidak sopan apabila kita meraikan kematian Karpal Singh padahal keluarganya sedang dirundung pilu dan sebak. Benar kita perlu ikut cara Rasulullah SAW sepertimana kisah di dalam hadis ini,

‘Sesungguhnya Nabi SAW dilintasi di hadapannya oleh satu jenazah, lalu baginda berdiri. Diberitakan kepada baginda bahawa ia adalah jenazah seorang Yahudi. Lalu baginda bersabda: “Tidakkah ia satu jiwa?”.


Direkod oleh Bukhari (no: 1250) dan Muslim (no: 961).




Kisah Zulkifli Nordin yang mengeluarkan kenyataan Twitternya “Dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan Umno, Allah telah matikan Karpal yang menjadi penentang utama pelaksanaannya!”

Ramai orang Islam yang mengutuk kenyataan Zulkifli Nordin dengan hujah mengatakan yang menghalang Hudud bukanlah Karpal tetapi orang UMNO sendiri. Sehingga keluar kenyataan menghina Zulkifli Nordin kerana tidak sensitif.

Dr. Mohd Asri Zainul Abidin pula memberi jawapan yang lebih berhemah dan selamat dengan mengatakan beliau ‘tidak tahu hakikat’ Karpal Singh dan merakamkan ucapan takziah kepada kaum keluarga Karpal Singh.

Mengapa nada kenyataan Zulkifli Nordin lain dan kenyataan Dr. Mohd Asri Zainul Abidin lain? Jawapannya kerana cara dan tahap mereka mengenali mendiang Karpal Singh adalah berbeza. Jadi boleh kita katakan Zulkifli Nordin sebagai seorang peguam dan Karpal Singh juga seorang peguam dia ‘lebih tahu hakikat’ Karpal Singh berbanding seorang bekas mufti dengan seorang peguam.

Yang sedihnya, adakah para blogger yang terdiri daripada orang Islam sendiri begitu ‘tahu hakikat’ Karpal Singh? Mereka seperti sangat pasti yang Karpal Singh bersih daripada sikap perkauman dan tiada sikap anti Islam langsung!




Cukuplah kita hanya menghormati Karpal Singh kerana ‘ia satu jiwa’ sepertimana sabda Rasulullah SAW.

Hormati Karpal Singh kerana dia juga seorang bapa, seorang suami dan ketua di dalam Parti DAPnya. Hormatilah Karpal Singh selayaknya tetapi menyanjungnya adalah tidak layak sama sekali.

Jika anda berasa tidak senang dengan kenyataan di atas sebagai seorang Islam yang sayangkan Rasulullah dan Islam maka kajilah kedudukan anda.

Rasulullah SAW berdakwah kepada orang musyrikin dan apabila Rasulullah ditentang Baginda mempertahankan diri dan Baginda juga turun sendiri ke medan perang. Ikutlah cara Rasulullah SAW ini dan janganlah buat kenyataan yang menyanjung tinggi peribadi seseorang yang menentang Islam Cuma cukuplah hormati dia sebagai ‘satu jiwa’.

Janganlah confuse dengan status Karpal Singh. Beliau memang sentiasa berusaha agar Islam tidak menjadi agama dominan di Malaysia. Tak perlulah dinyatakan senarai panjang perbuatan Karpal Singh dalam menyekat syiar agama Islam. Google sahaja dan jika nak lebih ‘tahu hakikat’ Karpal Singh mohon tanyalah orang yang tepat bukannya orang yang dengar apa orang lain kata.


Jelasnya Karpal Singh adalah seorang ahli politik. Beliau juga seorang peguam yang mahir dengan undang-undang. Kedua-dua jawatan ini sudah jelas menyatakan bahawa Karpal Singh seorang yang pakar strategi dan pakar menyembunyikan agenda dia yang sebenar. Benar beliau banyak membela kes di dalam hayatnya. Namun, tiada satupun kes yang beliau wakili yang benar-benar untuk membela status agama Islam di Malaysia.




Kenapa berfikir lagi? Jawapannya sudah jelas. Karpal Singh harus kita hormati selayaknya sahaja tetapi elakkan sama sekali daripada menyanjungnya berlebih-lebihan seperti menurunkan bendera setengah tiang, bertafakur di dalam majlis dan mencadangkannya dengan gelaran negara seperti ‘Tun’.

Bukan apa, kita takut perbuatan kita itu sebenarnya adalah satu perbuatan ‘penderhakaan’ terhadap Rasulullah SAW, agama Islam dan Kedaulatan Raja-raja Melayu kita.

Sedarlah.. sayangkanlah Islam dengan ikhlas daripada main wayang politik sahaja.
Wallhuaklam-Allah lebih Maha Mengetahui.


Oleh: KingKebenaran

1 comment:

Anonymous said...

Juga hakikatnya KS telah memastikan DSAI tetap masuk penjara dan tidak akan jadi PM.

Di mahkamah KS hanya berlakon kerana masih tetap dgn pendiriannya semasa diperlimen dulu yg DSAI tidak layak jadi PM.

Tugas KS dah selesai.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive