sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 24 April 2014

#MH370 : SERPIHAN TERDAMPAR DI AUSTRALIA BUKAN MILIK MH370


Semua objek yang dikesan oleh pesawat dan diangkut oleh kapal setakat ini tidak ada kaitan dengan pesawat Penerbangan Malaysia MH370 yang hilang.

Demikian menurut Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman pada sidang media berhubung MH370 di Hotel Royal Bintang, pada Rabu.

"Kami tidak memperolehi apa-apa foto dari pihak Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC)," katanya kepada pemberita.

Dalam sebuah kenyataan oleh JACC hari ini, Polis Australia Barat sedang menyiasat objek yang terdampar di pantai 10 kilometer dari timur Augusta berdasarkan laporan yang diterima mereka.

Menurut kenyataan JACC, pihak Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB) sedang mengkaji foto bahan tersebut untuk menentukan sama ada ianya ada kaitan dengan pesawat MH370 atau tidak.

JACC memaklumkan bahawa ATSB telah pun menyerahkan gambar-gambar tersebut kepada pasukan penyiasat Malaysia.

Menurut mereka, tiada sebarang maklumat tentang perkara itu setakat ini dan maklumat lanjut akan diberitahu sekiranya terdapat perkembangan.

Pencarian dasar laut diteruskan dengan sebanyak 10 pesawat tentera dan 12 kapal akan digunakan dalam misi pencarian hari ke 47 pesawat Syarikat Penerbangan Malaysia Airlines MH370.

Fokus carian dasar laut memberi tumpuan kepada 10km radius bulatan kawasan yang telah dikesan pengesan ping semenjak 8 April.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive