sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 15 April 2014

MELAMPAU !!! TIAN CHUA GELAR MALAYSIA CELAKA NEGARA POLIS !!!! @PDRMsia


"Celakalah Negara Polis" - Tian Chua

RAKYAT NEWS : Naib Presiden PKR Tian Chua menyelar tindakan Polis Di Raja Malaysia (PDRM) ekoran berang apabila telefon bimbit dan komputer tablet miliknya dirampas bagi tujuan siasatan diatas pertuduhan menghasut.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Batu ditahan anggota polis berpakaian preman kira-kira jam 7.30 petang semalam ketika menghadiri mesyuarat di Hotel Armada Petaling Jaya.

"Pasukan serbuan polis mengepung Hotel Armada seolah-olah mereka mahu menangkap penjenayah besar dan mereka memalukan saya di khalayak umum di hadapan tetamu saya.

“Kawan-kawan, saya kini tidak boleh dihubungi... Celakalah negara polis!,” katanya menerusi laman sosial Twitternya hari ini.


Pertuduhan terhadap Tian Chua bermula menerusi entrinya di twitter sebulan lalu apabila beliau menyebut akan menggulingkan kerajaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempoh lima bulan.

Kenyataan itu dikeluarkan beliau berikutan hukuman Mahkamah Rayuan Putrajaya yang mendapati Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersalah diatas pertuduhan liwat terhadap bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan.

Beberapa jam sebelum polis merampas alat elektronik berkenaan, Chua menulis mengenai Black 14, yang merujuk kepada tarikh 14 April 1999 apabila Anwar disabitkan kesalahan untuk kali pertama atas tuduhan rasuah.

Beberapa hari sebelum perhimpunan untuk memperingati Black 14, pejabat Chua digeledah dan beliau seterusnya ditahan mengikut ISA.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive