sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 20 April 2014

HOT NEWS : GUAN ENG TIDAK LAYAK GANTI KARPAL SINGH



Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dilihat tidak layak menggantikan mendiang pengerusi parti, Karpal Singh yang meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya awal pagi semalam.

Bekas Pengerusi DAP Cawangan Taman Seri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, Timbalan Pengerusi DAP Selangor, Gobind Singh Deo yang juga merupakan anak kepada Karpal lebih layak mengambilalih jawatan ayahnya itu.

"Guan Eng tidak sepatutnya menjadi Pengerusi kerana dia telah menyebabkan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) diadakan semula dan kami sangat berharap bahawa anak Karpal, Gobind perlu menjadi pengerusi DAP.

"Karpal telah menggunakan seluruh kehidupan politiknya untuk memenuhi segala keperluan dan kehendak "Dinasti Lim" sekeluarga," beliau berkata demikian kepada pemberita ketika membuat sidang media di sini, hari ini.

Tambahnya, Gobind lebih layak mewarisi jawatan yang dipegang oleh mendiang satu ketika dahulu memandangkan Gobind merupakan salah satu waris mendiang.

Tuan Tat turut berkata pemergian mendiang Karpal merupakan satu kehilangan yang besar kepada keluarga terdekat dan keluarga Lim Kit Siang selepas mendiang dilihat sebagai warisan untuk pembangunan negara.

"Kami sangat berharap Karpal kini akan 'pergi' dengan aman dan akan selalu ingat dia sebagai warisan untuk pembangunan negara.

"Saya ingin merakamkan ucapan takziah yang sedalam-dalamnya dan paling saya untuk keluarga untuk lewat Karpal.

"Kita semua tahu bahawa kematian beliau adalah satu kehilangan besar kepada keluarga terdekat dan keluarga LIMS itu," katanya.

Awal pagi semalam, mendiang Karpal serta pembantunya, meninggal dunia dalam kemalangan di Kilometer 301.6 Lebuhraya Utara Selatan arah Utara di Gua Tempurung, kira-kira jam 1 pagi dan telah terbunuh apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dinaikinya terbabas akibat melanggar belakang sebuah lori.

Turut terbunuh pembantunya, Michael Cornandez, manakala tiga lagi parah.

Mendiang Karpal dijangka disemadikan pada Ahad ini pukul 11 pagi.

RAKYAT NEWS

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive