sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 23 September 2014

ALLAHUAKBAR !! SELURUH PASUKAN BOLA CAMEROON, JURULATIH DAN PADERI PELUK ISLAM



MENURUT laporan Jabatan Hal Ehwal Islam dan Aktiviti Kebajikan Dubai (IACAD), Emiriyah Arab Bersatu, kesemua anggota pasukan bola sepak pelapis kebangsaan Cameroon termasuk jurulatih dan paderi mereka telah memeluk agama Islam.

Anggota pasukan Cameroon yang rata-rata dalam lingkungan 20-an mengucap dua kalimah syahadah beramai-ramai setelah menghadiri satu kem latihan yang dianjurkan jabatan tersebut di Dubai, baru-baru ini.

Menurut IACAD, keputusan itu diambil kerana mereka tertarik dengan layanan baik dari warga tempatan serta keamanan dan ketenangan yang dapat dirasakan di dalam Islam.

Pasukan Cameroon berasal dari akademi bola sepak yang ditubuhkan khas untuk anak-anak yatim, orang gelandangan dan orang miskin.

Ketua Pengarah IACAD, Dr Hamad Al Shaibani berkata, jabatan tersebut telah menyaksikan ramai penduduk dan pelancong dari pelbagai kewarganegaraan memeluk Islam.

“Kebanyakan mereka memeluk agama Islam kerana tertarik dengan nilai-nilai toleransi berperikemanusiaan dan prinsip Islam serta kebajikan yang ditunjukkan oleh orang Islam itu sendiri,” katanya.

2 comments:

maae said...

Kalau Pas itu benar, peristiwa sebegini akan sinonim denga apa mereka laungkan. Malang nya, dunia semata-mata

Anonymous said...

Alhamdullillah ini semua adalah hasil tarbiyah PAS terutama inisiatif2 berterusan ulama2 PAS yang tersohor spt N.Ajis a.s, Stopa Spenda, Mat Sabu 121, bagi memertabatkan Islam yang menjadi contoh kepada dunia melalui gerakan2 mereka berBahalul Siyasi membina Negara Kebajikan berasaskan Kitab Jinggay di Malaysia.

HarrrkkhhPTUIHHH!!

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive